چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
دبیرخانه پایتخت کتاب در سمنان به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر تلاش دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برای سمنان در سال جاری تاکید کرد و گفت: دبیرخانه پایتخت کتاب به‌زودی با مشارکت شهرداری در سمنان شروع به فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، فرشید فلاح در نشست با اعضای انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: در زمینه تبدیل سمنان به پایتخت کتاب باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شهردار سمنان در زمان تصدی شهرداری کاشان این شهر را به پایتخت کتاب ایران تبدیل کرده است افزود: از ظرفیت شهردار سمنان با توجه به سابقه‌ای که دارد، باید در این خصوص استفاده شود و علاوه بر تشکل‌ها، موسسه‌های فرهنگی و دستگاه‌های مختلف نیز در کسب این موفقیت تاثیرگذار هستند و باید از مشارکت آنها بهره‌ گرفت.

فرشید فلاح فعالیت‌های انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان را در این خصوص امیدوارکننده دانست و گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی بسیار حساس است و تنها راه مقابله با معضلات اجتماعی نیز توجه به فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اتکای این انجمن به کمک‌های خیرین و نیز حق عضویت اعضا و اتکا نداشتن به بودجه‌های دولتی را بسیار خوب و مهم خواند و یادآور شد: دوران فعالیت انجمن‌های فرهنگی، هنری دولتی به سرآمده و سپری شده‌ است.

وی همچنین اعضای این انجمن مردمی را به توسعه فعالیت‌ها در فضای مجازی فراخواند و گفت: شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری برنامه‌ها شرایط و فضای مناسبی را برای استفاده از فضای مجازی فراهم ساخته است و با توجه به نیاز مردم به فرهنگ فاخر و فعالیت‌های فرهنگی هنری در این دوران باید از فضای مجازی که مخاطبان فراوانی‌ دارد، برای ارائه برنامه‌های فرهنگی، هنری استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به نشست‌های ادبی و حافظ شناسی توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی سمنان گفت: فعالیت‌های حافظ‌خوانی در ایام محرم نیز می‌تواند ادامه‌ یابد و با توجه به غرل‌های امام حسینی و امام زمانی حافظ می‌توان از این غزل‌ها در ایام محرم نیز استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها