سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
درخشش نویسندگان کردستانی در جایزه داستان کوتاه 11 کلمه‌ای «یاورانه»

لیلا رضایی و طاهره اصفهانی دو نویسنده کردستانی توانستند از بین 250 اثر ارسالی به اولین جایزه ادبی داستان کوتاه یازده کلمه‌ای «یاورانه»، عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، خانه امن گلستان به‌عنوان تنها مرکز غیردولتی حامی زنان تحت خشونت خانگی در استان گلستان همزمان با هفته بهزیستی اقدام به برگزاری اولین جایزه ادبی داستان کوتاه یازده کلمه‌ای با عنوان «یاورانه» کرد.

این مسابقه با موضوع زنان، خشونت و آگاهی به جامعه به صورت کشوری برگزار شد و طبق اعلام دبیرخانه آن، ۲۵۰ اثر از سراسر کشور به اولین دوره این جایزه ادبی ارسال شده بود که ۱۷۱ ثر به مرحله داوری راه یافتند و سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

بعد از نتایج و آثار برتر در ۳ مرداد ماه جاری، لیلا رضایی نویسنده و شاعر نوپرداز قروه‌ای عنوان نخست و طاهره اصفهانی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان و مدرس کارگاه‌های خلاقیت و نوشتن خلاق، مقام دوم این جایزه را کسب کردند.

خانه امن گلستان به‌عنوان تنها مرکز غیردولتی حامی زنان تحت خشونت خانگی در استان گلستان، این مسابقه را به صورت غیرحضوری و بر بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار کرد.

ابراهیم صالحی، نویسنده و فعال فرهنگی، سارا سعیدی، نویسنده و منتقد ادبی و سیده محدثه حسینی، شاعر و نویسنده کار داوری آثار رسیده به اولین جایزه ادبی داستان کوتاه یازده کلمه‌ای یاورانه را عهده‌دار بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها