دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
1500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی بیجار اهدا شد

موسسه‌ غیردولتی و نیکوکارانه مهر گیتی، 1500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، موسسه‌ غیردولتی و نیکوکارانه مهر گیتی با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تامین منابع جدید، 1500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار اهدا کرد.

سارا الوندی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیجار با اعلام این خبر گفت: کتاب‌های اهدایی، غالبا در موضوعات کودک و نوجوان، عمومی و کنکوری هستند که پس از تائید به منظور استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار می‌گیرند.

وی با تقدیر از اهدای کتاب توسط موسسه مهر گیتی به کتابخانه‌های عمومی بیجار، عنوان کرد: این موسسه‌ غیردولتی و نیکوکارانه با هدف ارتقای سطح فرهنگی کشور ایجاد شده و یکی از اقدامات ارزنده آن اهدای کتاب به مناطق کم‌برخوردار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بیجار عنوان کرد: کتاب‌های اهدایی توسط این موسسه پس از تائید توسط کارشناس مربوطه به اساس نیاز به کتابخانه‌های سطح شهرستان ارسال می‌شود که اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

الوندی با اشاره به اجرای پویش « اهدای کتاب، اهدای آگاهی» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: این طرح به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی گفت: بر اساس این طرح مردم و خیرین کتاب می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

الوندی با بیان اینکه هم اکنون 98 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه‌های عمومی بیجار وجود دارد، بیان کرد: این شهرستان دارای 6 باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 4300 عضو فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها