شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
روش جدید فروش ماشین، تنها با یک تماس

مشغله زیاد افراد و حضور کرونا دست به دست هم داده تا زندگی این روزهای ما را حسابی تغییر بدهد. خیلی از فعالیت‌های حضوری با مدل اینترنتی و از راه دور خود جایگزین شده‌اند، فروش خودرو  نیز یکی از روش هایی است که باید برایش به دنبال چنین جایگزینی بگردید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مشغله زیاد افراد و حضور کرونا دست به دست هم داده تا زندگی این روزهای ما را حسابی تغییر بدهد. خیلی از فعالیت‌های حضوری با مدل اینترنتی و از راه دور خود جایگزین شده‌اند. فروش خودرو  نیز یکی از روش هایی است که باید برایش به دنبال چنین جایگزینی بگردید. بنابر نظر پزشکان متخصص حتی یک ملاقات با فرد ناقل کرونای بدون علایم نیز ممکن است باعث ابتلا و  به خطر افتادن سلامتی شما و خانواده‌تان بشود. علاوه بر این صرف‌وقت زیاد نیز از چیزهایی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اما سوال اینجاست که در این شرایط روشی به نظرتان می‌رسد که بتوانید بدون خروج از خانه ماشین خود را بفروشید؟!
 
در ادامه مقاله به بررسی روش‌های مختلف فروش ماشین می‌پردازیم:
  1. صرف وقت در مراکز شلوغ خرید و فروش و نمایشگاه‌های ماشین
مراکز خرید و فروش ماشین و نمایشگاه‌های ماشین در همه جای شهر هستند، اما این مراکز و نمایشگاه‌ها دو مورد بسیار مهم دارند:
  • شرط اول فروش ماشین در نمایشگاه این است که باید برای مدت نامعلومی ماشین خود را در نمایشگاه به امانت بگذارید. نداشتن ماشین شخصی می تواند شما را به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی سوق دهد، که البته تردد با وسایل نقلیه عمومی ریسک ابتلای زیادی در وضعیت اوج بیماری کرونا دارد.
    به دلیل نوسان بالای بازار ماشین، احتمالا مجبور خواهید شد که پس از مدتی قیمتی که صاحب نمایشگاه پیشنهاد می‌دهد را بپذیرید. همچنین این نگرانی را دارید که مبادا قیمت‌ها پایین بیاید؛ بدون آنکه مطمئن باشید این قیمت چقدر با ارزش واقعی ماشین شما فاصله دارد. در این شرایط ممکن است بنگاه‌داران، قیمت‌های متفاوتی را به فروشنده و خریدار اعلام کنند تا سود بیشتری ببرند.
به این دلایل پیشنهاد می کنیم تا زمانی که روش‌های مناسب‌تری برای فروش ماشین شما وجود دارند، سراغ چنین افرادی نروید.
 
  1. صرف وقت برای آگهی در سایت‌ها و انتظار برای یافتن مشتری
آگهی اعلام فروش ماشین در سایت‌ها نیز از روش‌های فروش متداول و نسبتا وقت‌گیر چندین سال گذشته است، در مورد این روش در صورتی که فقط یک بار آن را امتحان کرده باشید، حتما برای همیشه از آن منصرف می‌شوید؛ آن هم به سه دلیل:
1)به دلیل عدم وجود سیستم قیمت گذاری مناسب باید از روش مقایسه موارد مشابه ماشین خود استفاده کنید. این قیمت‌گذاری مطمئنا با ارزش ماشین شما متفاوت خواهد بود؛ چرا که دو مدل ماشین مشابه، با توجه به میزان کارکرد و قطعات تعویضی و رنگ‌شدگی می‌توانند قیمت‌های بالا و پایینی داشته باشند. برای مثل یک تیبا 2 مدل 98 امروز 89 میلیون تومان قیمت دارد که اگر کاپوت و یک گلگیر آن تعویضی باشد، قیمت آن به 81 میلیون تومان می‌رسد. 8 میلیون تومان تفاوت قیمت در یک ماشین ساده!
2) نکته خیلی بد در مورد این روش این است که باید زمان زیادی را در خدمت مشتریان باشید و به تلفن افراد مختلف پاسخ بدهید. پس مجبور هستید از کار و زندگی به نوعی مرخصی بگیرید تا هیچ خریداری را از دست ندهید، بلکه ماشین شما به قیمت بالاتری به فروش برسد. پس از فروش ماشین هم معمولا همچنان افراد با شماره آگهی شما تماس می گیرند.
3) مورد مهم‌ دیگر صرف وقت بسیار زیاد برای بازدید از ماشین است. علاوه بر صرف وقت فراوان برای هماهنگی این بازدیدها، چنین کاری در دوران کرونا می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.
 
  1. فروش ماشین از خانه و فقط با 1 تماس، بدون اتلاف وقت
یکی از روش های فروش ماشین به کارگیری بسترهایی مانند اینترنت است؛ البته چند سالی است که در ایران شرکت همراه مکانیک خرید و فروش ماشین را به صورت رضایت بخش برای مشتریان انجام می‌دهد. برای استفاده از این خدمت باید مراحل زیر را طی کنید:
  • از طریق صفحه فروش ماشین سفارشی در با کارشناسان همراه مکانیک ارتباط بگیرید.
    مشاور همراه مکانیک با شما تماس می‌گیرد و زمانی را برای مراجعه کارشناس ویژه خودرو  مشخص می‌کند. کارشناس ماشین از ماشین شما بازدید می‌کند و ضمن تهیه عکس و گزارش کارشناسی کامل، ماشین را ارزشگذاری می‌کند. باید بدانید که تمامی این اقدامات، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از شما انجام خواهند شد.
    یک مشاور فروش ماشین در این مرحله به ماشین شما اختصاص داده می‌شود. ایشان ماشین شما را در نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده همراه مکانیک و تمام کانال‌های دسترسی به خریداران آگهی می‌کند و به تلفن افراد پاسخ می‌دهد تا بهترین خریدار را پیدا کند.
    بعد از بازدید کارشناس ماشین و خریدار و انجام توافق نهایی در مرحله آخر در حضور خریدار مجددا ماشین کارشناسی می‌شود. پس از نهایی شدن توافق بین طرفین، تمام مراحل تنظیم مبایعه نامه در محل با همکاری مشاور حقوقی همراه مکانیکبرای شما انجام خواهد شد تا خیالتان از بابت تمامی مسائل حقوقی فروش ماشین راحت باشد. در این فرآیند، در این طرح به خریدار نیز ضمانت‌ کارشناسی خودرو و پرداخت خسارت داده می‌شود. در تمام مراحل فروش سفارشی ماشین به‌هیچ‌وجه لازم نیست به جایی مراجعه کنید یا از منزلتان به جز برای امضا قرارداد خارج شوید.

 
همراه مکانیک این ضمانت را به شما می‌دهد که ماشین شما حداکثر در 7 روز با قیمت خوب فروخته خواهد شد، همانطور که میتسوبیشی ASX مشتری عزیز ما که در تصویر زیر آن را می‌بینید، در 3 روز و با اولین بازدید فروخته شد.
 
با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها