چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
پله چهارم مسابقات «سمپوزیوم بازی‌های جدی» با محوریت کتاب

چهارمین دوره از مسابقات «سمپوزیوم بازی‌های جدی» که از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار خواهد شد؛ از بازی­‌های ارائه شده با موضوع کتاب و کتابخوانی به طور ویژه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رویداد جامع با عنوان «جایزه بازی‌های جدی» که هر ساله از سوی  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، چهارمین دوره آن زمستان امسال برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است؛ یکی از حامیان اصلی این رویداد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که از بازی­‌های ارائه شده با موضوع کتاب و کتابخوانی حمایت می‌کند. بازی‌های جدی (هدفمند) شاخه‌ای از بازی‌های دیجیتال هستند که هدفی فراتر از سرگرمی همچون سلامت، درمان و توان‌بخشی، آموزش نظری، مهارت‌آموزی، تبلیغات و ترویج رفتارهای جامعه پسند را دنبال می‌کنند.
 

 
لازم به ذکر است؛ بخش علمی سمپوزیوم بازی‌های جدی با هدف تمرکزبخشی به منابع علمی و تحقیق در جهت توسعه این بازی‌ها برگزار می‌شود. بازی‌پژوهان در این دوره و برای ارسال مقاله به سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399، تا روز جمعه مورخ 30 آبان‌ماه فرصت خواهند داشت و همچون سال گذشته، مقالات فقط به‌صورت انگلیسی پذیرفته می‌شوند. داوری مقالات در سه مرحله خواهد بود.
 
از میان مقالات ارسال‌شده، مقالات منتخب علاوه بر دریافت جایزه نقدی، در روز سمپوزیوم به‌صورت شفاهی ارائه می‌شوند. گفتنی است، دبیرخانه این رویداد به صورت ویژه تا سقف 70 میلیون ریال جایزه برای مقالاتی که به موضوع تجاری‌سازی بازی‌های جدی پرداخته باشند، تدارک دیده است.
 
با توجه به اینکه در دوره گذشته این رویداد، تمامی مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی IEEE Xplore نمایه شده‌­اند، به شکل خاص در سال 1398 تعداد 21 مقاله در این پایگاه استنادی نمایه شد. خبر دیگر اینکه هم­زمان با فعالیت دوباره نشر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قرار است از این ظرفیت برای معرفی مقالات برتر ارائه شده و کتاب‌ها در این رویداد استفاده شود.
 
از آنجایی که تمرکز دوره جدید فعالیت انتشارات بنیاد تمرکز بر طیف وسیعی از موضوعات حوزه شناختی و مطالعات بازی در شاخه‌های علمی و موضوعات فنی مرتبط با ساخت بازی خواهد بود، بنابراین بازی‌پژوهان با شرکت در بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی سال 1399 می‌توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت محورهای مقالات و راهنمای نگارش مقالات به سایت www.segap.ir مراجعه کنند. لازم به ذکر است، مقالات فقط باید در قالب ارائه شده توسط IEEE ارسال شوند و تعداد صفحات مجاز برای نگارش مقاله، نهایتا 12 صفحه در قالب تعیین شده است. هر نویسنده می‌تواند چند مقاله ارسال نماید.
 
همچنین علاقه‌مندان برای ارسال مقاله به سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399  به سایت www.segap.ir مراجعه کنند. همچنین تمامی آثار باید دارای اصالت پژوهشی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها