جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
خاطرات باستان‌شناس آمریکایی در «زیر پوست ایران»

مدیر نشر همان از انتشار کتاب «زیر پوست ایران» خبر داد و گفت: این کتاب به خاطرات باستانشناس آمریکایی در ایران پیش و پس از انقلاب می‌پردازد.

امیرحسین مهدی‌زاده، مدیر نشر همان که کتاب «جبر حغرافیا» را ترجمه کرده به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در ترجمه کتاب «جبر جغرافیا» من از همکاری موثر فرمهر امیردوست برخوردار بوده‌ام که جای سپاسگزاری فراوان دارد. اما از ترجمه‌های من شاید مهمترینش مجموعه نیکولا کوچولو بود که گرچه در حوزه نوجوان طبقه‌بندی می‌شود اما به واقع طنزی فارغ از سن دارد.

وی ادامه داد: رمان‌های «روابط خارجی» اثر آلیسون لوری، برنده جایزه پولیتزر و «سگ‌های سیاه» اثر ایان مک‌یوئن هم با ترجمه من منتشر شده و امیدوارم به زودی رمان «به رنگ ارغوان» نوشته مهم آلیس واکر و برنده جایزه پولیتزر هم به همین قلم و از سوی نشر همان منتشر شود.

مهدی‌زاده به آثار در دست انتشار نشر همان نیز اشاره کرد و افزود: از آثار در دست انتشار می‌توانم از اثر فلسفی «راهنوردی با نیچه» درباره زندگی و فلسفه نیچه و نیز «هاوس و فلسفه: همه دروغ می‌گویند» درباره وجوه فلسفی سریال مشهور دکتر هاوس نام ببرم. همچنین کتاب «زیر پوست ایران» که به خاطرات باستانشناس آمریکایی در ایران پیش و پس از انقلاب می‌پردازد.

این مترجم ادامه داد: انتشار رمان‌های متعدد هم در برنامه کاری امسال نشر همان قرار دارد. علاوه بر اینها احتمالا در زمستان آینده ترجمه بی‌نظیری از «آلیس در سرزمین عجایب» را به علاقه‌مندان ادبیات تقدیم خواهیم کرد.

وی همچنین به فعالیت نشر همان نیز پرداخت و گفت: نشر همان عمدتا در دو حوزه ادبیات داستانی و فلسفه فعالیت می‌کند گرچه از انتشار کتاب‌های ارزشمندی که بتواند آگاهی‌های موثری را عرضه کند در سایر حوزه‌های علوم انسانی هم استقبال می‌کند. به علاوه در نشر همان تاکید زیادی بر کیفیت بالای آثار وجود دارد که از انتخاب اثر تا تولید فیزیکی آن را در برمی‌گیرد. در این میان کیفیت ترجمه و دقت آن از جایگاه خاصی برخوردار است. همچنین ویرایش آثار با دقت فراوان انجام می‌شود. نشر همان می‌کوشد تمام نیروی خود را مصروف انتشار باکیفیت کتاب کند.

مهدی‌زاده به آثار ارزشمندی که در سال 98 منتشر کرده نیز اشاره کرد و گفت: از بین آثار خوبی که در سال ۱۳۹۸ منتشر کردیم به عنوان مثال می‌توانم از رمان «گریزها» نام ببرم، شاخص‌ترین اثر اولگا توکارچوک، برنده جایزه نوبل ادبی، و نیز اثر وزین و مشهور استیون گرین‌بلت تحت عنوان «جبار: شکسپیر و سیاست» که تحلیل ادبی-سیاسی جذابی است بر اساس دیدگاه‌های شکسپیر که لزوما زمان‌مند هم نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها