سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
محفل ادبی هاتف شروع به كار كرد

آئین افتتاحيه محفل ادبی هاتف در اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی آذربايجان‌غربی و در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مراسم افتتاحیه محفل ادبی هاتف در اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با حضور مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، شعرای استان و جمعی از كتابداران و علاقه‌مندان حوزه ادب و فرهنگ، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان، ضمن ابراز خرسندی از حضور شاعران، اهل فرهنگ و علاقمندان در این مراسم گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عنایت ایشان به حوزه شعر و ادبیات و حمایتی كه از جریان‌های اصیل ادبی دارند، نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور اقدام به ایجاد محافل ادبی در كتابخانه‌های عمومی کرده است.

معصومی ادامه داد: كتاب یک محمل همه‌جانبه است و تمامی علوم بشری را تحت پوشش قرار می‌دهد ولی عُلقه كتاب و ادبیات عُلقه‌ای دیرینه است و اغلب شاعران و اهالی قلم و ادب، علاقمندی خود به ادبیات را وامدار كتابخانه‌ها و مطالعه كتابهای ادبی می‌دانند.


 
مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان ابراز امیدواری كرد كه محافل ادبی كتابخانه‌های عمومی، منشا خیر فراوان، همدلی و همبستگی بیشتر بین شاعران و نویسندگان و اهالی ادب شود و حضور این عزیزان در كتابخانه‌های عمومی سبب پرورش نسل جدیدی از شاعران و ادیبان شود.

نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی كشور نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های علیرضا مختارپور، دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، گفت: در استان آذربایجان‌غربی، شاعران گرانقدری وجود دارد كه با تكیه بر این ظرفیت و  افتتاح محفل استانی، امید داریم به هدف هر كتابخانه، یك محفل ادبی برسیم.

شعرخوانی توسط حاضرین بخش دیگری از این برنامه بود. علی داوودی، فریبا یوسفی، سعید سلیمانپور، سامان یزدانی، سولماز طلوعی، وحید حیاتلو، سجاد صافی، مصطفی قلیزاده علیار، سید تیمور جامعی از جمله شاعران حاضر در این نشست بودند كه به شعرخوانی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها