دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی خوی معرفی شد

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در جلسه معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی که امروز در دفتر فرماندار خوی برگزار شد، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از حمایت‌های رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی قدردانی کرد و گفت: شهرستان خوی دارای ظرفیت‌های فرهنگی خوبی است و بایستی با تکیه بر این ظرفیت‌ها، فضای کتابخانه‌ای شهرستان افزایش یاید.

معصومی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی عمل می‌کنند اما کمبود بودجه، ما را با مشکلاتی مواجه کرده است، ابراز امیدواری کرد با حمایت فرمانداران، بودجه تخصیصی در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به کتابخانه‌های عمومی افزایش یابد.

در ادامه، سیدمحمد عابدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی، با اشاره به فراگیر شدن فضای مجازی در عصر حاضر، گفت: باید کتابخانه‌های عمومی نیز از ساختمان فیزیکی خارج شده و برای خود در این فضا جایگاه قابل قبولی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: همه پیشرفت‌ها در زیر سایه فرهنگ است حتی اگر دین را با فرهنگ اصلی نشناسیم با شکست مواجه خواهیم شد و برای ارتقاء فرهنگ باید احساس نیاز را در مردم ایجاد کرد که کتابخانه‌های عمومی بخشی از این مسئولیت را بر عهده دارند.

فرماندار خوی تصریح کرد: خوی صبغه تاریخی در کتابت و فرهنگ کتاب دارد و مستلزم نگاه ویژه‌ای است که ان‌شاالله با نیروی‌های جوان و با انگیره، روز به روز شاهد پیشرفت کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشیم.

تشکیل منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، پرداخت عوارض نیم‌درصد شهرداری‌ها و شناسایی خیّرین برای امر کتابخانه‌سازی از سایر مباحث مطرح شده توسط فرماندار خوی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها