یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
یار شیرازی سیداهل قلم آسمانی شد

«بهمن فیزابی» نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز و مسئول بخش گرافیک ماهنامه سوره به سردبیری شهید مرتضی آوینی (سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱) چشم از جهان فرو بست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، بهمن فیزابی از چهره‌های علمی، دانشگاهی و هنری شیراز شنبه شب به علت ایست قلبی درگذشت.

او از سال ۱۳۷۳ عضو هیات علمی رسمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز بود و در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه های تهران و دانشگاه هنر اصفهان نیز به صورت استاد مدعو سابقه تدریس داشت.

فیزابی افزون بر فعالیت‌های علمی با شهیدسیدمرتضی آوینی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشت و مسئول بخش گرافیک ماهنامه سوره به سردبیری شهیدآوینی (سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱) و دبیر بخش طراحی و چاپ اولین جشنواره مطبوعات ایران ۱۳۷۳ بود.

از دیگر سوابق فیزابی می‌توان به طراحی نشریه «کاغذ و اخبار» ارگان اولین جشنواره مطبوعات ایران در سال ۱۳۷۳، طراحی یونیفرم «ماهنامه سینمایی دنیای تصویر»، به سردبیری زنده‌یاد علی معلم، همکاری به‌عنوان طراح با نشریات سروش، همشهری، سوره، ری، جمهوری اسلامی، اطلاعات، کاغذ و اخبار، موسسه کیهان و فرهنگ فارس اشاره کرد.

در سوابق فیزابی عضویت پیوسته انجمن علمی فرش ایران از بدو تأسیس ۱۳۷۵ تاکنون، مسئولیت معاونت دانشجویی دانشکده هنر و معماری، معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی استان فارس در سال‌های ۸۶ تا ۸۸ و دبیر بخش هنرهای صناعی همایش بین المللی مکتب شیراز - فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۸ و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز در سالهای 96 تا 98 دیده می‌شود.

کتاب «جلو‌ه‌های هنری مکتب شیراز» (سده‌های هفتم تا انتهای نهم هجری قمری) از جمله تالیفات بهمن فیزابی است که سال 1393 از سوی انتشارات دانشگاه به بازار نشر آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها