یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مستندات تهیه شده از ایثارگران و خانواده شهدای دانشگاه سمنان کتاب می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه سمنان از ساماندهی و انتشار مستندات تهیه شده از ایثارگران و خانواده شهدای دانشگاه سمنان در قالب یک کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه سمنان در جلسه هماهنگی مستندسازی از رشادت‌های ایثارگران و خانواده شهدای دانشگاه سمنان که با حضور ایثارگران و خانواده شهدای این دانشگاه در تالار دانش دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، گفت: برنامه‌های متعددی از سوی دانشگاه سمنان به عنوان کارگروه جوانان، دانشگاهیان، طلاب و تشکل‌های استان برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

بهروز گل‌محمدی با بیان اینکه تهیه مستند از رشادت‌های شهدا و ایثارگران دانشگاه سمنان یکی از برنامه‌های شاخص این دانشگاه به این مناسبت است، خواستار همکاری ایثارگران و خانواده شهدای دانشگاه سمنان با اعضای کمیته مستند‌سازی در این خصوص با ارائه خاطرات، عکس‌ها و لوازم مربوط به آن دوران شد.

وی همچنین اعلام کرد: مستندات تهیه شده ساماندهی و در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

فرزین یغمایی معاون اداری مالی دانشگاه سمنان هم با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: در زمینه مستندسازی کارهای ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس انجام شده است اما جای مستندی از رشادت‌ها و قهرمان پروری‌های ایثارگران دانشگاه سمنان در این دوران خالی است که می‌تواند خروجی این مستندات در قالب فیلم، کتاب و ... کاربردی شود.

داوود فیض مسئول کمیته مستندسازی شهدا و ایثارگران دانشگاه سمنان هم در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه سمنان دارای 86 ایثارگر است، افزود: از این تعداد 59 ایثارگر مشغول به کار هستند، 17 نفر بازنشسته شدند، 10نفر (شامل 7 دانشجو، دو کارمند و یک شهید گمنام ) به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

داوود فیض خواستار همکاری خانواده شهدا و ایثارگران دانشگاه با کمیته مستندسازی شد و گفت: انجام این کار گامی در جهت انتقال پیام جبهه، جنگ و دفاع مقدس به نسل فعلی و نسل آینده خواهد شد.

علی خیرالدین از روسای قبلی دانشگاه سمنان و از ایثارگران هم در این جلسه افزود: باید در چگونگی انتقال و روایت خاطرات و مستندات نوآوری به خرج داد و مطابق با سلیقه نسل جوان کار شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها