شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
«دایره‌ مینا» مهمان فلوشیپ نمایشگاه کتاب فرانکفورت شد

آژانس ادبی «دایره‌ی مینا» به عنوان نماینده‌ ایران در فلوشیپ نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2020 انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در فلوشیپ نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت سال 2020 جلساتی با حضور ناشران، کتاب‌فروشان، سر ویراستاران نشرهای مختلف، آژانس‌های ادبی و کپی‌رایترهای حوزه‌ی کتاب برگزار می‌شود.
 
13 نفر از سراسر دنیا برای شرکت در این دوره از فلوشیپ از سوی مدیریت نمایشگاه برگزیده شده‌اند که علی عرب‌زاده، مدیر فروش و حقوق خارجی آژانس ادبی دایره‌ مینا از جمله  آن‌هاست. افراد دیگری از کانادا، آمریکا، چین، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، روسیه و ترکیه نیز در این دوره حضور دارند.
 
این رویداد هر ساله از دو روز قبل تا دو روز بعد از نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می‌شود. تا پیش از فراگیر شدن ویروس کرونا فلوشیپ به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده، قرار است این دوره‌ تخصصی به‌‌صورت مجازی برگزار شود.
 
موضوع اصلی امسال ادبیات فیکشن و نان‌فیکشن نوجوان است. شرکت‌کنندگان در این دوره از فلوشیپ، سال آینده به‌صورت حضوری در آلمان جمع‌ خواهند شد.
 
نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب جهان، از سال 1998 دوره‌هایی را با عنوان فلوشیپ برای فعالان حوزه‌ی نشر کتاب برگزار می‌کند. این رویداد که از 50سالگی نمایشگاه فرانکفورت آغاز شده، با هدف آشنایی ناشران و فعالان عرصه‌ نشر با بازار کتاب و نشر آلمان و برقراری ارتباط میان آن‌ها شکل گرفته است.
 
مرجعیت‌بخشی به نمایشگاه فرانکفورت و شبکه‌سازی اهالی نشر در نقاط مختلف دنیا، از اهداف اصلی برگزاری این رویداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها