شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
اهدا دو نسخه خطی به کتابخانه مسجد اعظم قم

مدیر کتابخانه آیت الله بروجردی (مسجد اعظم) در قم از اهدا دو نسخه خطی «انوار‌الفصاحه» و «اسرارالبلاغه فی شرح نهج‌البلاغه» توسط سید علی اکبر موسوی ملکی به این کتابخانه خبر داد.

اسماعیل راهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به اهدا دو نسخه خطی به این کتابخانه گفت: دو نسخه خطی «انوار‌الفصاحه» و «اسرارالبلاغه في شرح نهج‌البلاغه» توسط سید علی اکبر موسوی ملکی به کتابخانه مسجد اعظم اهدا گردید.
 
وی اضافه کرد: این نسخه که بر روی اوراق به ابعاد 31*18/5 و جلد تیماج زرشکی و عطف خاکی کتابت شده است، شامل جز اول تا سوم این کتاب است و شامل 531 صفحه است.
 
مدیر کتابخانه آیت‌الله بروجردی  به تاریخچه کتاب اشاره کرد و گفت: تاریخ کتابت این اثر به سال 1060 هجری قمری برمی‌گردد و کتابت آن توسط نظام الدین احمد گیلانی صورت گرفته است.

 
راهنورد افزود: این نسخه به شماره 5430 در بخش فهرست‌نویسی کتابخانه مسجد اعظم فهرست شده و توسط بخش دیجیتال‌سازی تصویربرداری شده است، تا علاقمندان و پژوهشگران به نسخ خطی بتوانند به تصویر تمام صفحات این اثر ارزشمند و منحصر به فرد دسترسی کامل داشته باشند.
 
وی درباره نحوه استفاده از این کتاب‌ها توضیح داد و گفت: کاربران می‌توانند با ورود به سایت کتابخانه به نشانی blib.ir و با جستجو در بخش نسخ خطی بدون نیاز به نام کاربری و گذرواژه به کتاب‌ها دسترسی پیدا کنند و درصورت تمایل برای گرفتن فایل عکسی تمامی صفحات نسخه، به واحد دیجیتال کتابخانه مراجعه و فایل آن را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها