چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
ارسال 99 نمایشنامه به مسابقه سراسری «انسان، هنر، بحران»/ هیأت داوران معرفی شدند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از ارسال 99 اثر از نویسندگان سراسر کشور به دبیر خانه مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» خبر داد و گفت: ناصح کامگاری، فارس باقری و صابر نیک‌بخت به عنوان اعضای هیئت‌ داوران این مسابقه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، فاتح بادپروا در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: پس از انتشار فراخوان مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» در دو حوزه نمایشنامه‌های کردی و فارسی در دو بخش اصلی (آزاد) و کمدی در گستره ملی در اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، تعداد ۹۹ نمایشنامه از نویسندگان اقصی نقاط کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
 
وی به اعضای هیئت داوران این مسابقه اشاره کرد و افزود: داوری نمایشنامه‌های مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» را ناصح کامگاری، فارس باقری و صابر نیک‌بخت از نمایشنامه‌نویسان مطرح و باسابقه کشور بر عهده دارند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان اضافه کرد: هم‌اکنون هیأت‌داوران در حال خوانش و بررسی آثار هستند و طی چند روز آینده ضمن معرفی برگزیدگان، با اهدا دیپلم افتخار و جوایز نفیس از آنان تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

بادپروا همچنین گفت: مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» را انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان به همت اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و با همکاری مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان برگزار می‌کند.  

وی با بیان اینکه مسابقه نمایشنامه نویسی در راستای شناخت نیروهای توانمند و خلاق در عرصه نمایشنامه‌نویسی و ارتقای سطح نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود، افزود: ضرورت ایجاد فضایی شاد و پر امید در جامعه و اهمیت نمایشنامه های کمدی فاخر را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه ادبی است.

وی خاطر نشان کرد: به همت مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تعداد 10 نمایشنامه برتر و منتخب داوران مسابقه در جلد چهارم کتاب مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» به چاپ می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها