شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
«مرکز نوآوری نشر دانشگاهی» افتتاح می‌شود

مهدی فیروزان، از افتتاح «مرکز نوآوری نشر دانشگاهی» و رونمایی و بازدید از استارتآپ‌ها و پلتفرم‌های حوزه نشر و کتاب با حضور سورنا ستاری و وزیر فعلوم تحقیقات و فناوری خبر داد.

مهدی فیروزان، بنیانگذار شتابدهنده میز و کار و مدیر‌عامل مجموعه «شهرکتاب» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره افتتاح  «مرکز نوآوری  نشر دانش» بیان کرد: مرکز نوآوری نشردانش فردا یکشنبه(22‌تیرماه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تخقیقات و فناوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر ناظمی، معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و حسین ابراهیم آبادی رئیس مرکز نشر دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

وی افزود: رونمایی و یازدید از چند استارت‌آپ حوزه نشر و کتاب از‌‌جمله بازدید از کتاب‌پلاس پلتفرم افزونه‌های ترویجی کتاب  که  با سرمایه‌گذاری شرکت شناسا در حوزه کتاب فعالیت می نماید  از دیگر برنامه‌های روز افتتاح این مرکز است.   

فیروزان با اشاره به رونمایی و بازدید از پنج استارتاپ حوزه فناوری‌های خلاق شامل کتاب، هنر و فرهنگ، افزود: در مرکز نوآوری نشر دانش،  علاوه‌ بر کتاب پلاس، از پلتفورم «کتابان»، «بوک‌سل»،  «لایو بوک»، «لایواسکول» و «پارسی‌دان»، «برند استودیو» در حوزه هنر و طراحی مد و لباس همچنین اپلیکیشن «جاروب» در حوزه پسماند رونمایی و بازدید می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت این استارتآپ‌ها نشان‌دهنده علاقه و شجاعت طراحان و حامیان آن‌هاست؛ بنابراین اگرهوشمندانه در حوزه فرهنگ و هنر نگاه شود می‌توان محصولات، استارآپ و پلتفرم‌هایی را ایده‌پردازی کرد که در عین پایبندی به فرهنگ و هنر ایران، سودآوری اقتصادی هم داشته باشند.  

فیروزان بیانگذار شتابدهنده میز و کار با بیان این مطلب که تاسیس مرکز نوآوری نشر دانش، نقطه عطفی در شتاب‌دهدگی شتاب‌دهنده‌ها و مسئولیت اجتماعی است، گفت: تاسیس مرکز نوآوری نشر دانشگاهی که به همت دکتر حسین ابراهیم آبادی، رئیس مرکز نشر دانشگاهی ایجاد شده‌ یکی از اقدامات مهم در حوزه هنر‌ و صنایع خلاق، است.
 
وی افزود: «مرکز نوآوری  نشر دانش» آمادگی دارد که ایده‌ها و طرح‌های جوان را در حوزه کتاب و نشر و سبک زندگی مورد حمایت قرار دهد. 

یادآور می‌شود؛‌ کتاب‌پلاس، حاصل همکاری مشترک شرکت ایده‌پردازان کتاب هوشمند (کتاب پلاس)  ، شرکت شناسا وابسته به بانک پاسارگارد و بنیاد فیروزان است. که می تواند با خدمات خود به ذینفعان نشر از جمله ناشران ، مولفان و کتابفروشان خدمات متنوعی را برای تقویت بازار آنها ارائه نماید همچنین «برند استودیو» در حوزه لباس و مد و پوشاک و  «جاروب» در حوزه جمع‌آوری پسماند خشک از منازل، نتیجه همکاری شناسا و شتاب‌دهنده «میز و کار» بنیاد فیروزان است.

«مرکز نوآوری نشردانش » در خیابان وزرا، خیابان سوم پلاک 17 واقع شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها