چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
«درس‌های گزارش‌نویسی» به روزنامه‌نگاران جوان و مجرب آموزش می‌دهد

کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» مجموعه‌ای از مقالات آموزشی درباره گزارش‌نویسی مطبوعاتی و رسانه‌ای به قلم تونی راجرز،‌ استاد روزنامه‌نگاری و گزارش‌نویسی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» مجموعه‌ای از مقالات آموزشی درباره گزارش‌نویسی مطبوعاتی و رسانه‌ای به قلم تونی راجرز،‌ استاد روزنامه‌نگاری و گزارش‌نویسی است.

راجرز که سابقه 25 ساله در روزنامه‌نگاری، سردبیری، نویسندگی و گزارش‌نویسی در رسانه‌های امریکا دارد، هفت سال با وب سایت www.thoughtco.com همکاری کرد و مقالات آموزشی او در زمینه رسانه در این وب سایت در دسترس است.

سعید درویشی با گردآوری و ترجمه این مقالات، مجموعه مناسبی را در قالب کتاب برای روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دانشجویان روزنامه‌نگاری فراهم کرده است. او پیشتر کتاب «نگاهی تازه و تکمیلی به رسانه‌های اجتماعی» را ترجمه کرده بود. کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی» را انتشارات فریش منتشر کرده است.



درس‌های گزارش‌نویسی مشتمل بر 24 فصل و 144 صفحه است. عناوین فصل‌های کتاب به شرح زیر است: نوشتن گزارش‌های خبری را بیاموزید؛ نوشتن گزارش‌های خبری در وب؛ انواع گزارش‌های موضوعی برای روزنامه‌نگاران؛ شش نکته در نوشتن گزارش‌های خبری که توجه خواننده را جلب می‌کنند؛ ده قدم مهم برای نوشتن یک گزارش خبری باکیفیت؛ اصول سبک آسوشیتدپرس؛ پنج ایده مهم برای نوشتن گزارش موضوعی؛ خبرنگاران چگونه نقل قولهای خوب برای گزارشها در‌می‌آورند؛ بهترین روش پوشش انواع مختلف رویدادهای خبری زنده؛ هفت نکته برای نوشتن شرح حال شخصیت که مردم بخوانند؛ چگونه از دفن لید در گزارش جلوگیری کنیم؛ پوشش نشست‌ها به عنوان گزارشهای خبری؛ ویرایش سریع گزارشهای خبری را بیاموزید؛ پیداکردن و پروراندن طرح برای گزارشهای خبری و مقالات؛ چگونه برای گزارشهای خبری مصاحبه کنیم؛ ساختن گزارشهای خبری با هرم وارونه؛ مبانی روزنامه نگاری: استفاده از اینترنت به عنوان ابزار گزارش‌نویسی؛ اجتناب از اشتباهات رایج گزارش‌نویسان تازه‌کار؛ گزارش‌های پلیسی؛ پنج عنصر کلیدی برای گزارش‌های خوب؛ نکته‌هایی برای نوشتن پنج نوع گزارش ورزشی؛ زاویه گزارش؛ از فعل‌ها و صفت‌ها برای درخشش گزارش استفاده کنید؛ ده نکته برای پوشش تصادفات و سوانح طبیعی

کتاب «درس‌های گزارش‌نویسی»  نوشته تونی راجرز به ترجمه سعید درویشی با شمارگان 220 نسخه در 144 صفحه به بهای 30 هزار تومان در سال 99 منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها