چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
انتشار ۱۰ عنوان کتاب کودک در حوزه هنری کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از چاپ و انتشار بیش از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان توسط این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، امین مرادی، با تبریک ۱۸ تیر ماه که به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، در جمع مجازی اصحاب رسانه استان، گفت: توجه و حمایت از ادبیات کودک و نوجوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای آشنایی نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اهمیت تولید اثر د رحوزه ادبیات کودک و نوجوان، عنوان کرد: توجه به ترغیب فرزندان به کتاب خوانی از همان سنین کودکی نقش بسزایی در شکل گیری آینده آنها خواهد داشت که این موضوع ضمن پیوند ناگسستنی آنان با فرهنگ مطالعه و دانش افزایی،  تأثیر انکارناپذیری را بر تعالی جامعه و توسعه کشور خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در راستای اهمیت این موضوع حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی فعالیت های خود در طول سال را حمایت از فعالیت های هنری کودکان و نوجوانان قرار داده و توجه به موضوع ادبیات برای این سنین همواره در اولویت کار قرار گرفته است.

وی به فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال اخیر فعالیت های خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری استان کردستان صورت گرفته که چاپ و انتشار بیش از ۱۰ عنوان کتاب از آن جمله است.

مرادی افزود: در کنار چاپ این آثار تولید شده در قالب حمایت از هنرمندان حوزه کودک و نوجوان استان از آثار منتشر شده توسط این هنرمندان در قالب خرید بخش از آثار و توزیع در بین جامعه هدف اقدام شده است.

وی به فعالیت های در دست اقدام در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون دو عنوان کتاب شعر مرتبط با کودک و نوجوان در مرحله چاپ است که ان شاء الله به زودی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این زمینه افزود: کتاب شعر کودک با عنوان «راسی ریویی فره‌زان» اثر هادی یوسفی با اخذ مجوزهای لازم تا دو ماه آینده چاپ و روانه بازار نشر می‌شود. کتاب «سلطان قطره‌های آب» اثر مازیار حسنعلی نیز بعد از کارشناسی اولیه در نیمه دوم سال جاری چاپ و روانه بازار خواهد شد.

مرادی به دیگر فعالیت های در دست اقدام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در کنار این دو اثر چهار عنوان کتاب شعر کودک دیگر نیز در مرحله  کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم قرار گرفته است.

وی اولویت اصلی حوزه هنری در بخش ادبیات کودک و نوجوان را توجه به مسائل سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق، خانواده، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در راستای تقویت این بخش  از صاحبان آثاری که در این حوزه اقدام به چاپ کتاب نمایند در حد توان و امکانات حمایت می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کودک ونوجوان در بخش های مختلف از جمله آموزشی به خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به‌همت هنرمندان عضو خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان در بخش کودک و نوجوان ضمن توجه به آموزش علاقه مندان این بخش، تصویرسازی چندین عنوان کتاب شعر کودک را با بهره مندی از مؤلفه های بومی به انجام رسانده‌اند که پس از چاپ مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها