سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
نصب تابلو راهنمایی برای کتاب‌‌‌فروشان فقط کمک به یک صنف نیست

محمود آموزگار، توجه به کتاب‌فروشی‌ها را وظیفه مسئولان شهری دانست و نصب تابلو‌ راهنمایی کتاب‌فروشی‌ها و ناشران گفت: این کار خدمت به جامعه شهری است.

محمود آموزگار، نائب‌رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره الزام شهرداری به نصب تابلو راهنمای ناشران و کتاب‌فروشان از سوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: موضوع نصب تابلو راهنمایی برای ناشران و کتاب‌فروشان از زمان ارائه درخواست اتحادیه به شورای شهر تا تصویب، نزدیک به دو سال طول کشید.
 
وی به تصویب این طرح با 14 رای موافق با وجود 18 عضو حاضر در جلسه افزود: این طرح با اتفاق آراء اعضای شورای شهر به تصویب نرسید؛ در ‌حالی‌که انتظار می‌رود اعضای شورای شهر تهران به کارکرد کتاب‌فروشی‌ها توجه داشته باشند و کتاب‌فروشی‌‌ها را فقط یک بنگاه اقتصادی نبیند. نصب تابلو راهنمایی برای کتاب‌‌فروشی‌ها خدمت به یک صنف نیست؛ بلکه خدمت به جامعه شهری است.  
   
آموزگار با بیان این مطلب که کتاب‌فروشی‌ها مجاری تنفسی شهر‌ها هستند، ادامه داد: هر اقدامی برای معرفی کتاب‌‌فروشی‌ها و تسهیل ارتباط آ‌ن‌ها با مردم وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر تهران، محسوب می‌شود.
 
نائب‌رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، درباره انتقاد برخی فعالان حوزه نشر درباره کیفیت تابلو‌های راهنمایی از نظر گویای و فاصله منطقی با کتاب‌فروشی، گفت: تا پیش از مصوبه در یک منطقه تهران، نصب تابلو به‌صورت پایلوت اجرا شد. شهرداری منطقه 6 طرحی را درباره ویژگی‌های تابلو تدوین شده و قرار است نظر اتحادیه درباره این طرح اخذ شود.

وی با بیان این‌که جزئیات تابلوها باید در آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: آنچه اولویت دارد این است که مسئولان شهری ارائه خدمات به کتاب‌‌فروشی‌ها را به‌عنوان یک خدمت فرهنگی و یک وطیفه بدانند.
 
 آموزگار، درباره ضرورت نصب تابلو راهنمایی برای کتاب‌‌فروشی‌هایی که در پاساژ‌های راسته خیابان انقلاب قرار دارند، بیان کرد: یکی از راه‌های پیشنهادی برای کتاب‌فروشی‌های راسته انقلاب نصب تابلو راهنمایی رو‌به‌روی ورودی بازارچه کتاب است. این تابلو را می‌‌تواند شامل اسم و پلاک کتاب‌فروشی‌های بازار‌چه باشد. تابلوی جنبه معرفی، راهنمایی و اطلاع‌رسانی را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط