سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کتاب «دنیای قهرمان» منتشر شد

کتاب «دنیای قهرمان» تالیف مرتضی صالح‌آبادی با نگاهی به بایسته‌های قهرمان‌پردازی در سینما و ادبیات داستانی توسط موسسه انتشاراتی خاتم به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب دنیای قهرمان تالیف مرتضی صالح‌آبادی توسط موسسه انتشاراتی خاتم به چاپ رسید.

این کتاب کوششی است برای فراهم آوردن مجموعه‌ای از نظرات مرتبط با موضوع شخصیت قهرمان و بایسته‌های قهرمان‌پردازی در سینما و ادبیات داستانی که در آن نویسنده تلاش کرده است تا دیدگاه منسجم‌تری را از مفهوم شخصیت قهرمان پیش روی خوانندگان بگشاید.

دنیای قهرمان، در هشت فصل و حدود صدوچهل صفحه با آوردن نمونه‌ای از آثار شاخص سینما و ادبیات داستانی و با نگاهی به کهن الگوها سعی کرده است تا به مفهومی چند وجهی از قهرمان‌پردازی دست پیدا کند.

در فصل جمع‌بندی کتاب به این موضوع اشاره شده است که «بیشتر اسطوره‌شناسان و صاحب‌نظران به مطالعه قهرمان و کهن الگوها پرداخته‌اند و آن را در بافتی اسطوره‌ای مورد بررسی قرار داده‌اند. این کهن الگو میراثی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده است و در دوره معاصر و مدرن نیز ادامه دارد. درباره قهرمان نمی‌شود به سادگی صحبت کرد چرا که مرز بین شخصیت اصلی و قهرمان همیشه مرز مشخصی نیست. بیشتر نویسندگان شخصیت اصلی را همان قهرمان داستان می‌دانند و اصطلاح قهرمان و شخصیت اصلی را به یک معنا و در کنار هم به کار می‌برند.»

مرتضی صالح آبادی، دانش‌آموخته دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوان است و در دانشگاه صداوسیما و در مقطع کارشناسی ارشد نویسندگی رادیو خوانده است. او سابقه فعالیت در حوزه خبرنگاری و برگزاری نشست‌های نقد فیلم و کتاب هم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها