دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
مشکلات کتابخانه‌های استان یزد را در مجلس پیگیری می‌کنیم

«سیدجلیل میرمحمدی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود سرانه مطالعه در استان و کشور گفت: مشکلات کتابخانه‌های استان یزد در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مرتبط را در قالب طرح پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، «سیدجلیل میرمحمدی» در دیدار با «رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به سرانه کتابخوانی در کشور گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت می‌تواند امری مهم در راستای افزایش میزان مطالعه باشد و در این راستا نیاز به برنامه‌ریزی داریم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از دلایل کمبود سرانه کتابخوانی در کشور، فضای مجازی است در حالی که بایستی این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و از این فضا به بهترین وجه در زمینه افزایش سرانه مطالعه استفاده کنیم.

میرمحمدی بیان کرد: رهبر انقلاب با لفظ اینکه مطالعه و کتابخوانی به نوعی واجب دینی است، نشان دادند که وظیفه ما در قبال این موضع باید چه باشد ولی متاسفانه باید گفت روی این موضوع تمرکز نکردیم و و از جایگاه ایشان و دستور دینی ایشان استفاده نکردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: از همه فناوری‌های روز به‌منظور معرفی ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان باید استفاده شود تا مردم این ظرفیت‌ها را به‌خوبی بشناسند و زمینه‌ای برای استفاده بهتر از آنها فراهم شود.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه کتابخانه‌ها بیان کرد: تمام مطالبات و مشکلات حوزه کتابخانه‌های عمومی استان یزد به‌صورت یک طرح ارائه شود تا در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مرتبط با این حوزه پیگیری مورد نیاز را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط