یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
آیت‌الله لنکرانی: نباید در کار پژوهشی خلأ، توقف و رکود به وجود بیاید

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اعلام حمایت از پروژه‌های پژوهشی، کار پژوهشی را به یک ساختمان در حال احداث تشبیه کرد و گفت: نباید در کار پژوهشی خلأ، توقف و رکود به وجود آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با هدف رونق کارهای پژوهشی مرکز مرکزفقهی ائمه اطهار (ع)، ارتقای بخش پژوهش سامانه پژوهش «مپفا» با حضور آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی و حجت الاسلام حسینی‌خواه معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه (ع) افتتاح شد.
 
آیت الله لنکرانی با ابراز خوشحالی از برداشتن گام‌های بلند توسط حوزه علمیه و مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) آن را حاکی از لطف و عنایت خدا و دعای ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: ما در بخش آموزش موفقیت‌هایی را داریم که در این بخش با فکر و طرح جدید، قدم‌های جدیدی را برمی‌دارند. در بخش پژوهش بحمدالله مشاهده می‌کنیم رونقی در آن در حال شکل‌گیری است و برای ما بسیار امیدآفرین است.
 
وی اضافه کرد: واقعش این است که در چنین مراکزی ما یک چنین سامانه‌ای مورد نیاز است. با وجود این سامانه هر یک از این گروه‌های پژوهشی که ما داریم باید نواقصشان برطرف شود.
 
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در رابطه سامانه «مپفا» گفت: این سامانه کار مجموعه و کار محقق را بسیار آسان می‌کند، در سال‌های گذشته، گاهی اوقات یک محققی طرحش اینجا آمده حتی ما هزینه کردیم ولی متوقف شده و دلیل توقفش برای ما روشن شد. ما کار پژوهشی را باید مثل یک ساختمانی که در حال احداثش هستیم قدم به قدم جلو ببریم و نگذاریم در آن خلأ و توقف و رکودی به وجود بیاید.
 
حجت الاسلام حسینی‌خواه معاون پژوهش مرکزفقهی ائمه (ع) نیز در این برنامه گفت: با توجه به اینکه عمده فعالیت‌هایی که در معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) صورت می‌گیرد، جذب و تدوین طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی است نکته مهم در این مسئله کارآمدی و به روز بودن تحقیقات و پژوهش‌های فقهی است.
 
وی ادامه داد: عنصر زمان به عنوان یک عنصر کلیدی در این مهم و در این فرآیند نقش ایفا می‌کند و ضرورت طرح‌ها و تحقیقات در به انجام رسیدن‌شان در مدت مشخص شده کاملاً در معاونت پژوهش محسوس است.
 
معاون پژوهش مرکزفقهی ائمه (ع) تصریح کرد: سامانه‌ای که امروز از آن رونمایی می‌کنیم نقطه شروع و فصل جدیدی است که شاهد حرکت پر شتاب در معاونت پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خواهیم بود. نظارت بر پرونده‌های پژوهشی و قراردادهای منعقده در معاونت پژوهش ضرورت این مسئله را برای ما ایجاد کرد که چنین سامانه‌ای که به صورت برخط و آنلاین امکان گزارش‌گیری و اطلاع‌رسانی از روند فعالیت‌هایی یک پروژه پژوهشی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) اعم از پروژه قرارداد طرح، پروژه نشر، پروژه تقریرات، پروژه ترجمه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها