شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
نصب تندیس جدید «منوچهری دامغانی» در «باغ ایرانی» دامغان

شهردار دامغان ضمن گلایه از ناهمگونی تصاویر موجود با تندیس قبلی منوچهری دامغانی که در میدان فرهنگ این شهر نصب شده بود، از نصب تندیس جدید این شاعر بلندآوازه ایرانی در مجموعه باغ ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مسلم نصرتی شهردار دامغان در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت 14 تیرماه روز شهرداریها و دهیاری ها برگزار شد، بیان کرد: تندیسی که قبلا در میدان فرهنگ دامغان نصب شده بود، هیچ شباهتی به منوچهری دامغانی نداشت.
 
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های متعددی که توسط کارشناسان انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که لباسی که بر تن تندیس منوچهری دامغانی پوشیده شده بود، هیچ شباهتی با پوشش عصر زندگی منوچهری نداشته است.
 
مسلم نصرتی تصریح کرد: به‌زودی محوطه میدان فرهنگ اصلاح و بازسازی می‌شود و اِلمان مرتبط با نام این میدان در این محل نصب خواهد شد.
 
وی افزود: ساخت یادمان و تندیس منوچهری که جدیدا توسط استاد فرشچیان انجام شده است، به اتمام رسیده و پس از تکمیل مجموعه باغ ایرانی در میدان اصلی این باغ نصب خواهد شد.

شهردار دامغان گفت: نصب این تندیس می‌تواند بیش از پیش به معرفی این شاعر پرآوازه دامغانی و آشنایی بیشتر شهروندان و هم‌وطنان با مفاخر ادبی این دیار کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها