جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
متن بیانیه هیئت داوران جشنواره سراسری شعر مجازی طنز استان همدان

در متن این بیانیه آمده است: «هیات داوران در مسير انتخاب آثار برگزیده، اشعار ارسالي را پس از چند بار قرائت و بررسي بر مبناي مولفه جلوه هاي طنز موجود در اشعار كه شامل بررسي جريان نقيضه پردازي، بزرگ نمايي، نقد اجتماعي، بينش اعتقادي و ارائه مضمون نو و جديد بود، امتيازدهی نمود.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، متن بیانیه  متن بیانیه هیئت داوران جشنواره سراسری شعر مجازی طنز استان همدان که توسط جواد نوری داور این جشنواره قرائت شد، با این شرح است:
«بیانیه هیات داوران جشنواره سراسری شعر مجازی طنز استان همدان – تیر ماه 1399
       اینک  که با یاری ایزد منان  اولین جشنوارۀ سراسری شعر طنز مجازی با موضوع کرونا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری خانه شعر و ادب استان همدان همزمان با زاد روز هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع)   با هدف  فراهم آوردن زمینه مناسب جهت تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی و استعدادیابی شاعران مستعد طنز  برگزار می شود را به فال نیک گرفته  و در  ارتباط  با جشنواره  نکاتی را به شرح زیر به استحضار می رساند:
 
اختتامیه هر جشنواره به منزله پایان یافتن آن جشنواره نیست بلکه طلوعی دوباره برای آغاز فرداهاست. مکانی است برای بحث و تبادل اندیشه ها ، افکار و توان مندی ها ی متقابل یکدیگر.

 با لحاظ این مطلب هیات داوران در مسير انتخاب آثار برگزیده، اشعار ارسالي را پس از چند بار قرائت و بررسي بر مبناي مولفه جلوه هاي طنز موجود در اشعار كه شامل بررسي جريان نقيضه پردازي، بزرگ نمايي، نقد اجتماعي، بينش اعتقادي و ارائه مضمون نو و جديد بود، امتيار دهی نمود.

 برخي از آثار ارسالی فاقد صور خيال و فاکتورهای بالا بود و برخی  از آثار دارای امتیازات بالایی در بروز و ظهور احوال و اندیشه شاعران بود .
 
هیات داوران از همه شاعران طنزپرداز درخواست می نماید برای ارتقاء آثار و جلوه های هنری - موضوعی شعر طنز تلاش و اهتمام لازم را مبذول نموده و به مطالعه و آموزش مشغول تا شعر و کلام آن ها مانا گردد.

در پایان هیات داوران  ضمن تشکر از همه طنزپردازانی که با ارسال آثارشان در روشن نگه داشتن ادبیات این مرز و بوم سهم سترگی دارند  با مطالعه و ارزیابی دقیق آثار 8 اثر را حائز امتیاز لازم و برگزیده  جشنواره دانست .»
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها