جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
ایجاد کتابخانه در شهرها و روستاهای شیراز به صورت جدی دنبال شود

فرماندار شیراز در جلسه انجمن شهرستان عنوان کرد: ایجاد کتابخانه در شهرها و روستاهای شیراز به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) فارس، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز در سال جاری به ریاست فرماندار شیراز برگزار شد.
 
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز که به ریاست محمدرضا امیری فرماندار شیراز و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و اعضای انجمن برگزار شد، به بررسی آخرین وضعیت تعیین کتابخانه مرکزی شیراز، تعیین تکلیف کتابخانه صدرا، تفیهان و داریون، سه شهر فاقد کتابخانه شهرستان، پروژه‌های کتابخانه روستایی شهرستان شیراز و پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافت.
 
فرماندار شیراز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز از سال گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: پروژه بهسازی کتابخانه دستغیب، به سرانجام رسیدن کتابخانه صدرا و پیگیری‌های زمین کتابخانه مرکزی شیراز اقداماتی است که صورت گرفته با این وجود هنوز تا حد مطلوب فاصله بسیار هست. باید در حوزه توسعه فضای کتابخانه‌ای در شیراز تمرکز شود.
 
محمدرضا امیری با اشاره به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: باید به حوزه کتابخوانی در شیراز توجه شود. تامین امکانات و تجهیزات و پیشرفت سخت افزاری کتابخانه‌ها در کنار توجه به بحث فرهنگی و ترویجی آنها از جمله این اقدامات است.
 
او با اشاره به اینکه چند پروژه کتابخانه‌ای در شهرستان شیراز در دست اقدام است گفت: موضوع اساسی و هدف از برگزاری تمامی این جلسات و برنامه ها، ارتقای فرهنگ کتاب، مانوس شدن مردم با کتابخوانی و اندیشه ور شدن عموم است.
 
فرماندار شیراز با تاکید بر اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی در برابر جامعه مسئولیت اجتماعی دارند، گفت: اعضای انجمن مباحث کتابخانه‌ها را با حساسیت دنبال و مطالبه‌گری کنند.
 
او با تأکید بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر کتابخانه‌های عمومی در شهرستان شیراز گفت: اگر مشکلی برای راه اندازی کتابخانه‌ها در شهرستان شیراز است سریع‌تر پیگیری و اعلام شود.
 
امیری با بیان اینکه هنوز واگذاری ساختمان ارشاد در شهرهای داریون و خان زنیان برای ایجاد کتابخانه صورت نگرفته گفت: این موضوع در جلسه پیشین تصویب شده و باید اجرا شود. درحالی که  این دو شهر از خدمات کتابخانه محروم است، ساختمان‌های دولتی این شهرها بلااستفاده است. اموال دولتی باید برای رفع نیازهای مردم مورد استفاده قرار گیرد‌.
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه مشکل کتابخانه روستای قلات حل شده است، گفت این کتابخانه به زودی تجهیز و افتتاح خواهد شد.  پروژه های روستاهای کفترک و تفیهان نیز تعیین تکلیف شود.
 
فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه مشکل اعتبارات کتابخانه‌ها و شهرداری یک بار برای همیشه به نتیجه برسد، گفت: شهرداری مکلف است سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کنند. نباید به خاطر کم کاری و عدم مشارکت مسئولان، کتابخانه‌ها و مردم شیراز متضرر شوند. شهرداری نیز متولی فرهنگ شهر هست.
 
روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این دیدار با تشکر از پیگیری فرماندار شیراز برای حمایت از حوزه کتابخانه‌ها، بیان کزد: آرزوی دیرینه مردم شیراز برای کتابخانه مرکزی در حال تحقق است. زمین مشخص و تایید شده و در حال واگذاری است. پیش نویس قرارداد زمین باید اصلاح شود تا روند واگذاری سریع‌تر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها