پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
بازدید نمایندگان مدیر حوزه‌های علیمه کشور از کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی

مدیریت سطوح عالی حوزه‌های علمیه به همراه مشاور عالی مدیر و مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه از کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی بازدید کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضاحامدی مدیریت سطوح عالی حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین علی علیزاده مشاور عالی مدیر و مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه به نمایندگی از آیت الله اعرافی از کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی بازدید کردند.
 
در این بازدید سیدمحمود خسرو شاهی درباره فعالیت‌های کتابخانه توضیحاتی ارائه داد و گفت: منابع این کتابخانه شامل مجموعه شخصی مرحوم استاد سیدهادی خسروشاهی و برخی از علما است. بخش دیگر کتب اهدایی اشخاص مختلف است که برای استفاده پژوهشگران و طلاب سراسر کشور جمع‌آوری شده است.
 
وی گفت: آرزوی دیرین مرحوم خسروشاهی، استفاده اهل علم از این منابع بوده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده گفت: وجود چنین کتابخانه غنی و فضای علمی در محدوده پردیسانِ قم که فاقد کتابخانه عمومی برای استفاده طلاب و پژوهشگران است، باعث خرسندی اهل علم و مطالعه خواهد شد.
 
در پایان این دیدار مقرر شد زمینه‌های همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی برای استفاده بهتر طلاب، فضلا و محققان از این کتابخانه بررسی و حوزه‌های مشترک کاری مشخص شود.
 
بر اساس این گزارش، کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی با هزینه شخصی آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی تاسیس شده است. این کتابخانه از سال 1394 در مساحتی به وسعت 5000 متر مربع در پردیسان قم فعالیت خود را آغاز کرده است و دارای بخش‌های مختلفی از جمله سالن مطالعه برای عموم مراجعین، مخزن باز با  4000 عنوان کتاب، ارائه نرم‌افزارهای نور برای محققین و مخزن اصلی با بیش از 50 هزار جلد کتاب فهرست شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها