چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
باستان‌شناسی ایران در دوره‌‌های تاریخی

انتشارات دانشگاه تهران با همکاری انتشارات بین‌المللی اشپرینگر، کتاب «باستان‌شناسی ایران در دوره‌ تاریخی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات دانشگاه تهران با همکاری انتشارات بین‌المللی اشپرینگر، کتاب «باستان‌شناسی ایران در دوره‌ تاریخی» را با لوگوی مشترک منتشر کرد. این کتاب که توسط تعدادی از محققان سراسر جهان درباره مهمترین مناطق گهواره تمدن، زیرنظر دکتر کمال‌الدین نیکنامی و علی هژبری نوشته شده، شامل 28 مقاله درباره بررسی‌های جدید از ایران پیش از اسلام، از عیلامی‌ها تا پایان شاهنشاهی ساسانی بوده که تنوعی غنی از مردم و فرهنگ‌ها را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد.
 
از نظر تاریخی، ایران پُلی میان فرهنگ‌های نخستین خاور نزدیک و جهان کلاسیک متأخر مدیترانه بود و تأثیری ژرف روی وجوه سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی جهان باستان داشت. این کتاب به قلم محققان بین‌المللی و عمدتا در زمینه باستان‌شناسی کاربردی نوشته شده و از منظر تاریخی، قطعات مهمی از رمز و راز هویت ملی فرهنگ ایرانی را ارائه می‌دهد.
 
این اثر فاخر، با آشکار کردن غنا و شکوه جامعه باستانی ایران ـ اطلاعات غنی باستان‌شناسی و صنایع پیشرفته هنری - که پیش‌تر، بسیاری از آن‌ها در خارج از ایران هرگز معرفی نشده، به زیبایی گستره‌ای از پژوهش‌ها در زمینه جنبه‌های ویژه باستان‌شناسی ایران فراروی می‌نهد و بدین ترتیب نشان می‌دهد که چرا شاهکارهای هنری ایرانیان باستان، از بهترین نمونه‌هایی است که تاکنون ارائه شده است.

 
افزون بر این، نویسندگان مقالات بررسی می‌کنند که باستان‌شناسی چگونه ما را از گذشته فرهنگی‌مان آگاه می‌کند و چه چیزی در این منطقه مهم هنوز نامکشوف مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها