سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
«برسد به دست لیلا حاتمی»

«برسد به دست لیلا حاتمی» سومین کتاب سعید محسنی، نویسنده اصفهانی، توسط نشر چشمه چاپ و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، «برسد به دست لیلا حاتمی» سومین کتاب سعید محسنی، نویسنده اصفهانی، پس از «نهنگی که یونس را خورد، هنوز زنده است» و «دختری که خودش را خورد» است. این کتاب به‌تازگی ازسوی نشر چشمه چاپ و راهی بازار نشر شده است.

به گفته‌ی سعید محسنی، این کتاب شامل چهار پاره داستان است که در مجموع شاکله کلی رمان را تشکیل می‌دهند، اما در عین حال هر یک از این بخش‌ها روایت‌های قائم به ذات خود را دارد.

محسنی افزود: بهانه آغازین روایت این داستان حادثه‌ای است که برای یکی از شخصیت‌های رمان اتفاق می‌افتد و او به شوخی و شاید بر اساس یک تصادف از یکی از دوستان خود می‌خواهد که چیزی را به دست لیلا حاتمی برساند و سپس حادثه مرگ او اتفاق می‌افتد و ادامه رمان دنبال کردن این نامه و ضمائم آن است تا ببینیم آیا به دست لیلا حاتمی می‌رسد.

این نویسنده با اشاره به انگیزه خود برای نوشتن این داستان تصریح کرد: اصل قصه بسیار قدیمی است و به ۱۲ سال پیش بازمی‌گردد؛ زمانی که خبر درگذشت دوست شاعرم «علی اخگر» به من رسید؛ پس از ته‌نشین شدن این خبر در ذهنم، بر مبنای اتفاق دیگری که با این جریان همزمان شده بود، جرقه‌ای در ذهنم ایجاد شد و فکر کردم که ممکن است با نوشتن این داستان بتوانم برای فهم آنچه در ذهنم شکل گرفته بود، به خود کمک کنم.

محسنی ادامه داد: با اینکه «علی اخگر» سال‌ها است از میان ما رفته است اما تاکنون بر سر خاک او نرفته‌ام و به دلیل اینکه کتاب جدیدم را به این شاعر تقدیم کرده ام، تصمیم دارم با همراه داشتن کتاب بر سر خاک او حاضر شوم و بگویم که به عنوان یک دوست دین خود را به او ادا کردم.

یادآوری می‌شود، رمان با یک نامه آغاز می‌شود. نامه از «اسماعیل» به دوستی درباره دوست دیگری که خودش را کشته و وصیت کرده چیزی را به دست «لیلا حاتمی» برسانند. مردی که در گذشته ای دور پنهان شده و با این روند به تدریج پای آدم‌هایی میان می‌آید که هرکدام به نحوی به ماجرا ارتباط دارند.

رمان سعید محسنی، قصه‌گو و پیش‌رونده است. مکثی ندارد و مدام در حال ارجاع است به وقایع امروز ما و تأثیرش بر سرگذشت قهرمان‌ها.

رمان «برسد به دست لیلا حاتمی» در ۱۰۲ صفحه و با قیمت ۲۲ هزار تومان از هشتم تیرماه راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها