یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
از «چیزی عمیقا پنهان» تا «جنگ سیاهچاله‌ها» در راه کتابفروشی‌ها

«چیزی عمیقا پنهان»، «امواج گرانشی»، «داستان لیزر»، «حباب انقلاب» و «جنگ سیاهچاله‌ها» پنج عنوان کتاب جدید هستند که تابستان امسال از سوی انتشارات مازیار منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پنج کتاب در حوزه قلمرو علم برای عام از سوی انتشارات مازیار تابستان امسال راهی کتابفروشی‌ها خواهد شد.
 

 
چیزی عمیقا پنهان
کتاب «چیزی عمیقا پنهان» نوشته شون کارل تاریخ قرن بیستم را روایت می کند نویسنده که یکی از مشهورترین نویسندگان علم است در کتابش نشان می دهد که چگونه  رویارویی شجاعانه با معماهای بنیادین  مکانیک کوانتومی طرز تفکر ما را درباره فضا و زمان تغییر می‌دهد. گفتنی است این اثر نیمه دوم تیرماه در قفسه کتابفروشی‌ها خواهد نشست.
 
 
 
امواج گرانشی
از دیگر آثاری که قرار است به تازگی در دنیای کتاب های علمی راه باز کند کتاب «امواج گرانشی» نوشته برایان کلگ نویسنده و فیزیک دان مشهور که پیش از این آثاری چون «ماده تاریک  و انرژی تاریک» را در کارنامه خود دارد؛ در این اثر به روایت آشکار ساز لایگو که توانست به حقیقت سیاهچاله‌ها صحع بگذارد می‌پردازد. کلگ با بیانی شیوا داستان ماجراجویی‌های فنی بشر را در این حوزه بازگو می‌کند.
 
 
 
داستان لیزر
«داستان لیزر» از دیگر آثاری است که انتشارات مازیار قصد دارد در لیست تابستانه‌ها خود روانه بازار نشر کند. چارلز اچ. تانز هدفش بازگویی داستان لیزر بوده که د رکنار آن به داستان زندگی خصوصی خودش هم پرداخته است. وی در این اثر صحبت از جامعه‌شناسی علم می‌کند و معتقد است روابط میان انسان‌ها در پیشرفت و اختراعات علمی بسیار اثر گذار خواهد بود.
 
اطلاعاتی از رمز‌ارزها
«حباب انقلاب» عنوان دیگریست که علم‌دوستان باید منتظر انتشار آن باشند این کتاب مبانی فناوری و بلک‌چین و رمز‌ارزها را به صورت مختصر و مفید شرح می دهد در واقع نقاط قوت و ضعف آن‌ها را در نمونه‌های کاربردی از دنیای واقعی بر می‌شمارد.
 

 
حماسه سیاهچاله‌ها
آخرین اثر از لیست تابستانه‌ها امسال این انتشارات به کتاب «جنگ سیاهچاله‌ها» اختصاص دارد.  لئونارد ساسکیند در این اثر به روایت رقابت حماسی و کشفی روشنگر و هیجان‌انگیز می‌پردازد. گفتنی است این اثر به اختلاف میان نویسنده که خودش فیزیک‌دان مشهوری است با استیفن هاوکینگ بر سر ماهیت سیاه‌چاله‌ها پرداخته. و ساسکیند تلاش می‌کند تا نظر هاوکینگ را در مورد سیاهچاله‌ها تغییر دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها