سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ازسرگیری فعالیت کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی پس از چهار ماه تعطیلی

کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با رعایت مقررات بهداشتی بازگشایی شد.

شهرام‌خدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از مناطق پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا است، گفت: بعد از تعطیلی چند ماهه کتابخانه‌های عمومی استان در راستای کاهش خطر شیوع ابتلا به ویروس کرونا، این مراکز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، بازگشایی شدند.

خدایی ادامه داد: در فاصله چند ماهه تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، چیدمان میزها و صندلی‌ها در سالن مطالعه تغییر کرده است و با فاصله از هم قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی افزود: کتابخانه‌های عمومی تبریز تا اطلاع ثانوی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد. 

وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، همکاران بخش ویژه معلولین و نابینایان در کتابخانه مرکزی به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

خدایی افزود: فعالیت‌های فرهنگی جانبیِ مستلزمِ حضورِ جمعیِ افراد در کتابخانه‌های عمومی استان، ممنوع است.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور رفاه حال مخاطبان، کارت عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه تمدید شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی گفت: کتابخانه‌های عمومی استان در سه نوبت در روز ضدعفونی می‌شوند و ارائه خدمات به اعضا در دو شیفت صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها