سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
پایین بودن سرانه مطالعه ریشه در دوران کودکی دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، ناشی از ناآشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در نشستی با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به مناسبت بازگشایی و شروع مجدد فعالیت‌ کتابخانه‌های عمومی، با تاکید بر لزوم تشویق و ایجاد علاقه در کودکان به کتاب و کتابخوانی از کودکی، گفت: می‌توانیم مطمئن باشیم چنانچه فرزندانمان از کودکی شوق مطالعه و خواندن پیدا کنند با ایجاد انگیزه مطالعه در آنان کتابخوانی را جزئی از زندگی خود بدانند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه بدون شک در هر دوره از زندگی به هر طریق ممکن مطالب مورد نیاز را به دست می‌آورند و مطالعه می‌کنند، تصریح‌کرد: مطالعه گنجی است که نمی‌توان آن را با زور به کودک تحمیل‌کرد ولی باید او را در یافتن راهی که برایش نتایج مفید و ماندگار به دنبال داشته‌ باشد، کمک‌ کرد.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز در این نشست به انجام فعالیت‌های مجازی در دوران تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌ها اشاره‌ کرد و گفت: در جامعه امروزی با توجه به گسترش  رسانه‌ها و فعالیت‌های مجازی وظیفه سنگینی بر دوش فعالان فرهنگی و کتابخانه‌ای وجوددارد.

سیدابراهیم موسوی افزود: یکی از مهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها