پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
«مادرسلیمان» پاسارگاد چشم انتظار کتابخانه عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ساخت کتابخانه در بخش «مادرسلیمان» شهرستان پاسارگاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فارس، در نشستی که با حضور روحالله منوچهری، مدیرکل و معاونان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و صادق فلاحی، فرماندار شهرستان پاسارگاد، شهرداران و اعضای شورای اسلامی این شهرستان برگزار شد، مسائل و نیازهای کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاسارگاد مطرح و درخصوص آن رایزنی و گفتوگو شد.

روح الله منوچهری در این دیدار با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان عنوان کرد: در شهرستان پاسارگاد دو کتابخانه عمومی با زیربنای ۸۸۰ متر فعال است و ۱۳۰۰ نفر معادل بیش از ۴ درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند؛ همچنین بیش از ۲۵ هزار جلد کتاب در این شهرستان موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: یک کتابخانه پاسارگاد در روستای اکبرآباد و یک کتابخانه در مرکز شهرستان واقع است که باتوجه به جمعیت و علاقه مردم شهرستان به حوزه کتاب، افزایش زیربنا و توسعه کتابخانه‌های شهرستان نیاز است.

منوچهری با تأکید بر نیاز بخش مادرسلیمان به کتابخانه گفت: در حال رایزنی برای ساخت کتابخانه در شهر مادرسلیمان هستیم. در صورت اختصاص ساختمان مناسب برای کتابخانه از سوی مسئولان شهر، کتابخانه مادرسلیمان هرچه سریعتر راهاندازی خواهد شد تا مردم این بخش از خدمات کتابخانهای بهرهمند شوند.

وی توسعه کتابخانه «شهید خبازی» شهر سعادت شهر و ایجاد کتابخانه در منطقه علی‌آباد این شهر را نیز از نیازهای اساسی برشمرد و گفت: درصورت واگذاری زمین در منطقه علی آباد، بحث ساخت کتابخانه این منطقه با حمایت خیرین دنبال میشود. همچنین توسعه کتابخانه شهید خبازی به اختصاص اعتبار از سوی مسئولان شهرستان نیاز دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزود: کتابخانه عمومی آل طاها روستای اکبرآباد، کتابخانه‌ای فعال و مروج است که در سال گذشته نیز در جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب جز 20 روستای برتر شد و این برای شهرستان پاسارگاد افتخار است. این کتابخانه در سال گذشته بهسازی و تجهیز شد. با همکاری مسئولان می تواند در دوره بعدی این جشنواره جز 10 روستای برتر باشد.

صادق فلاحی، فرماندار پاسارگاد هم در این دیدار با اشاره به اینکه ساخت و توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان پاسارگاد پیگیری می‌شود، اعلام کرد: ایجاد کتابخانه در شهر تاریخی مادرسلیمان مطالبه مردم است. بحث واگذاری خانه فرهنگ این شهر برای ایجاد کتابخانه پیش از تکمیل ساختمان کتابخانه عمومی این شهر پیگیری می‌شود.

 وی ادامه داد: موضوع تغییر کاربری زمین پیشنهادی محله علی آباد برای ساختمان کتابخانه در اسرع وقت رسیدگی می‌شود. این زمین در طرح جامع شهری و نیازمند تغییر کاربری است؛ در این باره پیگیری می‌شود تا با کمک خیر نیک اندیش، این کتابخانه به سرانجام  برسد.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاسارگاد، با بیان اینکه تلاش ما این است که پاسارگاد در حوزه کتابخوانی شناخته شود، گفت: لازم است کتابخانه سیار را در روستاها راهاندازی کنیم تا نیاز روستاها در حوزه کتابخوانی مرتفع شود.

فلاحی یادآوری کرد: شهرداران پاسارگاد باید در پرداخت نیم درصد اهتمام داشته باشند. در انجمن کتابخانه تعیین و تکلیف می‌کنیم که این اعتبار به صورت مستمر پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها