سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
بازآفرینی یکی از داستان‌های مثنوی مولانا برای کودکان

«پهلوان سوزن» اثر مرتضی حاتمی از سوی انتشارات آفرینش ادب برای کودکان منتشر شد.

مرتضی حاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین آثارش گفت: «پهلوان سوزن» عنوان تازه‌ترین کتاب من است که به تازگی از سوی انتشارات آفرینش ادب برای کودکان منتشر شده و بازآفرینی یکی از حکایت‌های مثنوی مولوی برای کودکان است.
 
وی افزود: این کتاب که  با تصویرگری الهه بیننده منتشر شده، حکایت شیر بی‌یال و کوپال مثنوی است که با پرداختی تازه و بهره‌گیری از زبان مناسب با برجسته کردن عنصر طنز، درک مفهوم را راحت‌تر کرده و لذت ادبی را به مخاطب انتقال می‌دهد.
 
حاتمی با اشاره به اهمیت بازآفرینی آثار ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان گفت: ادبیات کلاسیک نظم و نثر میراث مکتوب و هویت ملی ما ایرانی‌هاست و هویتی تاریخی ارزشمند که آیینه‌ای تمام نما از فرهنگ و آموزه‌های اخلاقی و رفتاری نیاکان ماست. این میراث به عنوان سرمایه‌ای ملی به همه مردم تعلق دارد و همه از آن به عنوان بخش بزرگی از فرهنگ ملی بهره می‌برند.
 
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات کلاسیک برای جوامع هدف گفت: یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم و دانش و علوم و ارزش‌های انسانی و درس‌های تربیتی در گذشته، بازآفرینی و بازنویسی از ادبیات کلاسیک برای کودکان و نوجوانان است.
 
نویسنده مجموعه داستان «بیمارستانی در باغچه» افزود: بازآفرینی از حکایت‌های ادبیات کلاسیک، نقشی آموزنده و تربیتی برای جوامع هدف دارد و در التذاذ ادبی در کودکان و نوجوانان تاثیرگذار است و باید دقت و کارشناسی لازم در انتخاب حکایت‌ها برای بازآفرینی، صورت پذیرد.
 
وی افزود: همه اهالی قلم در معرفی میراث مکتوب ملی به نسل‌های آینده با بازنویسی و بازآفرینی از حکایت‌های ادبیات کلاسیک مسئولند و وظیفه دارند میراث‌دار این گنج‌های معنوی باشند.
 
انتشارات آفرینش ادب، کتاب «پهلوان سوزن» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲هزارتومان در ۱۲ صفحه برای کودکان منتشر کرده است.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها