شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
چگونه با گوگل ادز کسب درآمد کنیم؟

گوگل ادز به تنهایی ابزاری برای کسب درآمد نیست، بلکه پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز است که به شما کمک می‌کند، کسب و کار خودتان را تبلیغ کرده و درآمد خودتان را از این راه افزایش دهید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اگر شما یک وب سایت، یک وبلاگ یا هر نوع حضور دیگری در اینترنت دارید، Google  راهی برای کسب درآمد از آن دارد. گوگل سرویس کسب درآمد آنلاینی با نامGoogle AdSense  دارد که از طریق آن می‌توانید با نمایش تبلیغات در سایت یا وبلاگ‌تان کسب درآمد کنید. همچنین برای افزایش مشتریان کسب و کار خود می‌توانید از سیستم تبلیغاتی گوگل ادز استفاده کنید. برای نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل و یا سایت‌هایی که از طریق گوگل ادسنس و گوگل ادموب (تبلیغات در اپلیکیشن‌ها) بایستی هزینه تبلیغات را که معمولا به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود، به گوگل پرداخت کنید.
 
با استفاده از فناوری جستجوی اینترنتی و فناوری هوش مصنوعی، گوگل تبلیغاتی را که مربوط به محتوای مورد نظر کاربران است را به آن‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شخصی در صفحه وبی حضور دارد که آخرین مسابقات گلف را پوشش می‌دهد، گوگل تبلیغات باشگاه‌های گلف یا لباس گلف را برای بازدیدکننده نمایش می‌دهد. اگر مالک آن سایت هستید، می‌توانید با همکاری با گوگل از طریق سرویس ادسنس کسب درآمد کنید و همچنین اگر صاحب باشگاه گلف یا فروشنده محصولات مرتبط هستید، می‌توانید با تبلیغات در این سایت از طریق سرویس گوگل ادز از این سایت کسب درآمد کنید.
 
پیشنهاد: از طریق فعالیت‌های مختلف کسب درآمد ارزی داشته‌اید و اکنون نیاز به خدمات انتقال پول به ایران دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خدمات با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید.
 
مزایای تبلیغات در گوگل ادز
احتمالا شما هم توجهی به تبلیغات بنری نمی‌کنید. ما به عنوان نسلی که سعی می‌کنیم از اینترنت برای افزایش بهره‌وری و کسب دانش و رسیدن به نیازهایمان استفاده کنیم، یاد گرفته‌ایم که آن‌ها را فیلتر کنیم. همچنین افزونه‌های مسدودسازی تبلیغات بنری نیز وجود دارد تا ما را از شر تبلیغات بنری رها کند! اما تبلیغات گوگل تفاوت بزرگی با همه تبلیغات بنری دارد. تبلیغات گوگل ادز چه به صورت بنری و چه تبلیغات متنی، کاملا هدفمند هستند.
زمانی که شما در گوگل سرچ می‌کنید، برخی از نتایج جستجوی غیرارگانیک و یا تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید که مرتبط با جست‌وجوی شما هستند. مثلا اگر به دنبال مطالبی درباره تورهای گردشگری کیش سرچ کنید، تبلیغات سایت‌های مسافربری و تورهای مرتبط را برای شما نمایش می‌دهد. در واقع در تبلیغات جستجوی گوگل شما می‌توانید کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما ارزشمند هستند، را مشخص کنید تا برای افرادی که این کلمات را جستجو می‌کنند، تبلیغات شما نمایش داده شود و این یعنی ترافیک بسیار هدفمند برای صاحبان کسب و کارهایی که در گوگل سرچ می‌کنند.
 

 
گوگل ادز چگونه می‌تواند به افزایش درآمد ما کمک کند؟
فرض کنید فروشگاه اینترنتی کتونی دارید و انواع کتونی‌های مردانه و زنانه را در سایت خودتان برای فروش گذاشته‌اید، اما همان‌طور که می‌دانید جذب بازدیدکنندگان هدفمند و کسانی که واقعا تمایل به خرید کفش کتانی دارند، دشوار است.
با کمک تبلیغات در گوگل می‌توانید بازدیدکنندگان هدفمند سایت خود را افزایش دهید. فرض کنید تبلیغات شما با جستجوی عباراتی مانند «خرید کفش کتونی» «فروشگاه کتانی» «خرید اینترنتی کتانی» نمایش داده شود.
اگر به ازای هر کلیک هدفمندی که بر روی آگهی شما می‌شود و بازدیدکنندگان وارد فروشگاه‌تان می‌شوند، 5 سنت پرداخت کنید،
و از هر 10 نفری که وارد سایت شما می‌شوند یک نفر مشتری شما شود و خرید خود را تکمیل کند،
نرخ تبدیل سایت شما 10% خواهد بود. این به معنی این است که شما به ازای فروش هر محصول‌تان نیم دلار هزینه تبلیغات می‌کنید.
خوب حالا باید بررسی کنید که از هر فروش چقدر سود می‌کنید و آیا تبلیغات در گوگل برای شما سودمند است یا نه. اگر نرخ بازگشت هزینه تبلیغ در گوگل شما مناسب بود، می‌توانید با افزایش بودجه تبلیغات در گوگل، تعداد فروش و به طبع آن سود و درآمد خالص خود را افزایش دهید.
 
البته هزینه تبلیغات برای کلمات کلیدی مختلف در گوگل متفاوتند. شاید هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی یک سنت باشد و شاید چندین دلار. هزینه کلیک در تبلیغات گوگگل توسط تبلیغ‌کنندگان و با توجه به میزان رقابت در حوزه کسب و کار تعیین می‌شود.

تبلیغات رقبایتان در گوگل
یکی از بزرگترین مسائلی که هنگام شروع تبلیغات گوگل برای سایت خودتان با آن روبرو می‌شوید، رقابت است. بسته به زمینه وب‌سایت و کسب و کارتان، می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی حوزه کسب و کارتان، تبلیغاتی که در این حوزه فعال هستند را مشاهده کنید. رقبایتان در واقع محصولاتی مانند محصولات شما را می‌فروشند و خدماتی مانند خدمات شما را به مشتریان‌تان ارایه می‌دهند. در صورتی که رقبای بسیاری دارید که تمایل به تبلیغات در گوگل هستند، کار برای شما سخت‌تر خواهد شد، چرا که برای نمایش دادن تبلیغات‌تان باید هزینه بیشتری برای هر کلیک به گوگل پیشنهاد کنید. البته با افزایش امتیاز کیفیت تبلیغات‌تان (Quality Score)  می‌توانید هزینه‌های هر کلیک را کاهش دهید، که این کار نیاز به بهینه سازی تبلیغات گوگل دارد.

برای شروع تبلیغات در گوگل چه کنیم؟
بهتر است تبلیغات گوگل کسب و کار خود را از طریق یکی از پارتنرهای مطرح گوگل انجام دهید. بهینه سازی تبلیغات گوگل و کاهش هزینه‌های هر کلیک تنها بخشی از مزایای همکاری با پارتنرهای گوگل برای نمایش تبلیغات در صفحه اول گوگل است. پشتیبانی آنلاین، رفع مشکلات احتمالی و تضمین بازگشت وجه در صورت قطع تبلیغات یا ساسپند شدن اکانت از مزایای دیگری هستند که پارتنر‌هایی مانند آژانس تبلیغاتی جی ادز به مشتریان خود ارایه می‌دهند. اگر هنوز برای شروع تبلیغات در گوگل مردد هستید، می‌توانید با شماره 66565000 (به همراه کد تهران) تماس بگیرید و سوالات خود در مورد تبلیغات گوگل را از کارشناسان جی ادز بپرسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها