پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
پیگیری بهسازی و تجهیز کتابخانه‌های شیراز جدی است

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: پیگیری بهسازی و تجهیز کتابخانه‌ها شیراز جدی است گرچه در مقایسه با وسعت و جمعیت این شهر هنوز به استاندارد نرسیده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فارس، مهدی رمضانی به همراه هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، امروز پنجشنبه 22 خردادماه در سفری به شهر شیراز با حضور در 10 کتابخانه عمومی این شهر از روند بازگشایی کتابخانه ها در فاز نخست، فعالیت های ترویجی و فرهنگی کتابداران و اجرای دستورالعمل های بهداشتی در کتابخانه های عمومی بازدید و با کتابداران دیدار و گفت و گو کرد.
 
رمضانی با تصریح اینکه سفر به شیراز، نخستین سفر رسمی معاون نهاد بعد از دوران کرونا به استانها است، گفت: هدف از این بازدید بررسی وضعیت کتابخانه‌ها، بازدید و پیگیری روند بازگشایی و اطلاع از شرایط کتابخانه‌های عمومی است.
 
وی با این حال، گفت: شاخص‌های اصلی کتابخانه‌ای همچون بنای کتابخانه‌ها، شاداب سازی، منابع و موقعیت کتابخانه‌ها در شیراز مطلوب است اما هنوز با شرایط استاندارد فاصله دارد.
 
وی تأکید کرد: پس از حدود 3 ماه تعطیلی اجباری، کتابخانه‌های عمومی کشور در فاز نخست بازگشایی شدند. تقاضا و درخواست مردمی برای بازگشایی کامل وجود دارد و به صورت جدی مطالبه‌ای است تا کتابخانه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأیید ستاد ملی کرونا به روند عادی خود بازگردند.
 
رمضانی با اشاره به اینکه در دوران بیماری با همراهی کتابداران تلاش شد که فعالیت‌های کتابخوانی متوقف نشود، عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که ارتباط کتابخانه‌ها و کتابداران با اعضا قطع نشود و فعالیت کتابخوانی و ترویجی کتابخانه های عمومی ادامه داشته باشد. در این راه از ظرفیت فضای مجازی و صداوسیما به ویژه در زمینه معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی استفاده شد.
 
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد همچنین در این بازدید با تأکید بر فعال بودن کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی با حضور اعضا کامل می‌شود و مهمترین رکن آن حضور و استفاده علاقه‌مندان از کتابخانه است.
 
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین با اشاره به شرایط کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز اعلام کرد: در بررسی کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز باید به شرایط شهر شیراز توجه شود.
 
وی ادامه داد: شاخص‌های اصلی کتابخانه‌ای همچون بنای کتابخانه‌ها، شاداب سازی، منابع و موقعیت کتابخانه‌ها در شیراز مطلوب است اما هنوز با شرایط استاندارد فاصله داریم.
 
به گفته رمضانی، در شیراز انرژی برای توسعه و به‌سازی کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با اتمام پروژه بازسازی کتابخانه شهید دستغیب و همچنین تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی شیراز و اتمام به موقع آن این امر در شهر شیراز جبران شود.
 
یادآور می‌شود: معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور همچنین در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان فارس که با حضور مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و روسای ادارات شهرستان‌ها، برگزار شد، شرکت و در خصوص وضعیت کتابخانه‌ها و ادامه روند فعالیت‌ها گفت و گو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها