یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
چگونه بهترین نوع لوستر را شناسایی کنیم؟

زمانی که می‌خواهیم فضای خانه را با وسایل جدید به روز کنیم، در بالاترین سلسله مراتب روشنایی بهتر است با لوستر شروع کنیم و دقیقا چشم را به همان جایی که شما می‌خواهید خیره می‌کنند، اگرچه بسیاری از لوسترها از طبقه‌بندی‌های مختلف مثل لوسترهای کریستالی، لوستر شاخه‌ای، لوستر مدرن، لوستر چوبی و لوستر سقفی هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ استقبال چشمگیر محبوبیت در سال‌های اخیر مربوط به لوستر مدرن است، که معمولاً شامل چندین چراغ روی یک قالب مستطیلی یا بیضی شکل است که برای فرورفتگی جزیره گچ‌کاری شده بالای میز ناهارخوری و آشپزخانه استفاده می‌شود.

 با توجه به نور خوبی که در اختیار شما قرار می‌دهد و توانایی پوشش نور یک منطقه بزرگ و سبک جالب به طرز شگفت‌انگیزی لوسترهای مدرن  با مفهوم متمایزی کار می‌کنند، یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون شما باشد، هیچ چیز مانند یک لوستر دایره ای زیبا همه چیز را به هم نزدیک نمی‌کند.

 

لوستر دایره‌ای

 لوسترهای شاخه‌ای و ریسه‌ای، کره‌ای که خیلی درخشان نیست را هم نباید نادیده گرفت.

لوسترهای کریستالی لوسترهای کریستالی گلوب گویا در سقف می‌چرخد و یک گوی نوری زیبا در برابر کاغذ دیواری در نزدیکی شومینه یا بالاتر از یک گل‌آرایی فراهم می‌کند، خود لوستر می‌تواند از شیشه اکریلیک، پارچه، کاغذ یا حتی فلز ساخته شود.
 

لوستر گلوب کریستال کروم
 لوسترهای کریستالی بازیافت شده با رنگ آبی را در یک حمام یا پاسیو، گلوب شیشه‌ای شفاف در یک مطب یا راهرو و یک سه تکه گلوب گرم زرد در آشپزخانه بسیار جذاب خواهد بود.

در لوسترهای چوبی یا کریستالی طبل با کاغذ، پارچه یا پلاستیک سایبان برای چراغ درست می‌کنند، که نور را به‌طور کامل درون یک محدوده که شبیه یک طبل دستی است قفل کند، این نوع لوسترها بیشتر در فضاهای وسیع مثل مراکز خرید یا رستوران‌ها دیده می‌شوند، اما برای آشپزخانه‌های بزرگ، فضای نشیمن یا منطقه دیگری که به یک فیکسچر برجسته و نور مطلوب نیز احتیاج دارد، عالی به نظر می‌رسند.

برای آویزان کردن یک لوستر سقفی خیره‌کننده نیاز به یک فضای بیرونی نیست، سبک یکپارچه سازی، فضاهای عجیب و غریب را تولید می‌کند و مخصوصاً برای علاقه مندان به فضای مدرن مناسب است.
لوسترهای مدرن، سبک ستارگان انفجاری و یا لوستر مدرن و کریستالی ماهواره که معمولاً ترکیب اشکال قابل توجهی از کره و خوشه‌های شبیه به تیراندازی از اندازه‌های مختلف نور را به مرکز جمع و در اطراف نقاط انتهایی توزیع می‌کند. 
 

لوستر ستاره‌ای

طرح ستاره‌ای این لوسترها باعث شد آن‌ها را بیشتر برای مطب‌ها، استراحتگاه  و ورودی خانه مناسب بدانند، این لوسترها در نگاه اول جذابیت خاصی ایجاد می‌کند، پس بهتر است نزدیک درب ورودی نصب شود تا هنگام ورود مهمانان مورد تحسین قرار بگیرید.

یکی از سبک‌های ماندگار و کلاسیک لوستر مدل فانوس است، بعضی از قاب‌های لوستر، فانوس‌های زیادی را در خود جای میدهند و برخی دیگر فقط یک فانوس را نگهداری می‌کند، همه آن‌ها طرح سنتی کلاسیک زیبایی را تداعی می‌کند، تداعی زمانی که خیابان‌ها و مغازه‌ها به جای برق با نفت و بنزین روشن می‌شدند. 

بهتر است به دنبال لوسترهای کلاسیک فانوسی باشید که دکوراسیون شما را به بهترین شکل تعریف کند، قطعاً با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید بود.

یک لوستر فانوس برنجی در یک اتاق جلوی درب هنگام ورود و خروج از خانه به شما زیبایی خاصی می‌بخشد.
در حالی که لوستر چوبی یا فانوس فلزی رنگی برای ایوان پوشیده یا فضای اداری مناسب‌تر است، گاهی اوقات از چندین کاسه کوچک متصل به یک قاب یا یک کاسه بزرگ با رنگ چشمگیر از پالت مورد علاقه شما، در سبک‌های مختلف و با سایه‌های ساخته شده از شیشه اکریلیک یا سرامیک موجود است.

 لوسترهای سقفی با کاسه بیشتر بر روی فضای میز ناهار خوری آویزان هستند، نور پراکنده آن‌ها باعث می‌شود هر وعده غذایی برای شما زیباتر و جذاب‌تر شود، همچنین می‌توانید در فضای مخصوص پیانو یا یک اتاق خواب بزرگ استفاده کنید.
 با وجود این میزان تنوع خرید یک لوستر جذاب می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

لوستر کالای لوکس یا محصولی واجب
خیلی وقتا فکر می‌کنیم لوسترها کالایی لوکس هستند، اما آن‌ها واقعاً بیشتر از یک کالای لوکس مورد احتیاج و استفاده هستند، لوسترها می‌توانند در اتاق رختشویی، مهدکودک‌ها و حتی در حمام کنار ما باشند؛ آن‌ها همچون جواهرات شما می‌تواند نشانگر سبک شخصی شما باشد.
با نگاهی ساده می‌توان فهمید لوستر‌ها ساده‌ترین راه برای تغییر طرح کلی خانه ماست. 

محبوب‌ترین سبک‌های لوستر
لوسترها با ظواهر متنوع و متناسب با دکوراسیون و خواسته شما موجود است برای خرید انواع مختلف از لوستر در سبک‌های مختلف در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

لوسترهای کریستال
این نوع لوسترها از لحاظ تاریخی رایج‌ترین سبک ساخته شده از انواع مختلف لوسترها هستند، کریستال آن‌ها در درجه‌های مختلف از جمله دستی برش یا دستگاه جلا می‌گیرد، یک لوستر به سبک کریستال را می‌توان در انواع مختلفی از اندازه و شکل‌های فریم قرار داد، اما همه یک وجه مشترک دارند: قطعات کریستالی. مهم نیست از نوع فلز، چوب یا پارچه استفاده شود، کریستال خیره‌کننده است.

لوسترهای معاصر و مدرن
 هر سبک جدیدی که از ۹۰ سال پیش ایجاد شده امروزی محسوب می‌شود و از آن تاریخ به امروز همه چیز را در بر می‌گیرد، به‌جای خطوط ساده، ویژگی کروم و نیکل ساتن که در حالت‌های تزیینی در لوسترهای مدرن شکل می‌گیرد، احساس کلی فضای نوری در ساخت و ساز شما را در جهت درست هدایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها