دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
نویسنده سقزی کتاب‌هایش را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد

«شیلان خاکی»، نویسنده و پژوهشگر سقزی 1000 جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، شیلان خاکی نویسنده و پژوهشگر سقزی است که در اقدامی خیرخواهانه و در راستای استفاده آحاد مردم و پژوهشگران تعداد 1000 جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را برای استفاده عموم به کتابخانه‌های عمومی استان بخشید.

کتاب‌هایی اهدایی وی در حوزه علوم انسانی و بیشتر با موضوعات علوم سیاسی، جامعه شناسی و فلسفه است. این آثار پس از تائید کارشناس مربوطه بر اساس نیاز در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان توزیع می‌شود.

این نویسنده و پژوهشگر که صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه ژیلوان نیز هست، تاکنون چهار عنوان کتاب با عناوین «گذار دموکراسی به خاورمیانه در هزاره سوم»، «تاثیر تاکتیک‌های براندازی آمریکا بر تحولات سوریه»، «ژئوپولتیک کرکوک؛ منازعه یا مصالحه (2003 تا 2020 )» و «در جستجوی راه سوم (امکان‌سنجی شکل‌گیری اقلیم کوردی در شمال سوریه)» را با همراهی همایون عباسی به چاپ رسانده است.

همچنین کتاب «سیاسه‌ت‌وانان بوچی درو ده‌که‌ن؟» (سیاستمداران چرا دروغ می‌گویند؟) نیز توسط وی به زبان کُردی ترجمه شده است.

وی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کمک به غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به‌ویژه در حوزه‌هایی مانند علوم سیاسی و جامعه شناسی بیان کرد.

یادآوری می‌شود، از ابتدای سال جاری 2 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها