یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
پنل‌های وبینار «نقش اجتماعی حرفه و کتابخانه‌ها در شرایط بحرانی» اعلام شد

برنامه زمانبندی وبینار «نقش اجتماعی حرفه و کتابخانه‌ها در شرایط بحرانی» به میزبانی شیراز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «پویاسازی حرفه برای شرایط بحران و پسا بحران»، عنوان پنل اول وبینار «نقش اجتماعی حرفه و کتابخانه‌ها در شرایط بحرانی» را تشکیل می‌دهد که به دبیری رحمت‌الله فتاحی از ساعت 8 صبح پنجشنبه 22 خردادماه 1399 آغاز می‌شود.
 
در بخش نخست آموزش که فراگیران آن کتابداران، کاربران، مدیران کتابخانه‌ها هستند، ابتدا محمدرضا قانع دبیر علمی وبینار گزارش علمی را ارایه و سپس دکتر احمد شعبانی، استاد دانشگاه اصفهان پیرامون «تجربه‌های اجرایی یادگیری الکترونیکی دوره‌های علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان  با تأکید بر مدل ساختمانی» سخنرانی خواهد کرد.
 
در ادامه این بخش، با موضوع «دینامیسم‌های اثربخش سازی آموزش علم اطلاعات و دانش شناسی: دانش آموختگانی در تراز عصر دانش»، دکتر محمد حسن‌زاده، استاد دانشگاه تربیت مدرس به سخنرانی می‌پردازد. سپس، بخش دوم وبینار با موضوع سواد آینده (تکنیک‌ها و روش‌های جدید  شناسایی نشانه‌های تغییر برنامه‌ریزی در جهت تغییرات محیطی و اجتماعی  نواندیشی و نوآوری) به دبیری دکتر محمد حسن‌زاده از ساعت 9.30 صبح آغاز خواهد شد.
 
در این بخش دکتر رحمت‌الله فتاحی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد درباره استراتژی‌های اشتراک دانش برای مدیریت بحران سخنرانی دارد سپس دکتر فریبر خسروی، معاون کتابخانه ملی ایران و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با موضوع «پرتاب به آینده» سخن خواهد گفت.
 
پس از پرسش و پاسخ، بخش سوم وبینار با موضوع کاربرمداری و خدمت مداری (کتابخانه، ارتباط اجتماعی، روانشناسی اجتماعی و فردی) با دبیری دکتر احمد شعبانی ادامه خواهد یافت که پیرامون «کتابخانه و تلاقی سواد اطلاعات / رسانه/ سلامت در آموزش پیش از بحران» دکتر علی حسین قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سخن خواهد گفت.
 
نقش کتابخانه‌ها در ارتقای سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توجه آنها به کاربرمداری و مشتری مداری موضوع سخنرانی دکتر کبری اخلاقی‌نیا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویر احمد است.
 
در پنل دوم که علیرضا نیک سرشت دبیر آن است نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بلاکچین، رایانش ابری در عملکرد کتابخانه‌ها در شرایط بحران مورد اشاره قرار خواهد گرفت.
 
«بلاکچین و کاربردهای آن در کتابخانه در شرایط بحران» توسط دکتر علیرضا نیک‌سرشت، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز بررسی می‌شود سپس دکتر سید ابراهیم دشتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون نقش رایانش ابری در عملکرد کتابخانه در شرایط بحران سخن خواهد گفت.
 
«رسانه‌های اجتماعی و خدمات کتابخانه‌ها در دوران بحران کرونا: فرصت‌ها و تهدیدها» دیگر سخنرانی این بخش است که توسط دکتر زهره زاهدی، پژوهشگر مرکز مطالعات علوم و فناوری دانشگاه لایدن هلند انجام می‌گیرد.
 
پنل سوم وبینار یادشده به مدیریت گردش اطلاعات در شرایط بحرانی (کتابخانه، کتابدار، اطلاعات و اخبار جعلی) اختصاص دارد که دکتر محمدرضا قانع دبیر آن است.

کتابخانه‌ها و اخبار جعلی: مشکل چیست؟ برنامه چیست؟، فیک نیوزها: بحران در بحران، شرایط بحران و مدیریت استراتژیک کتابخانه‌های دانشگاهی موضوع سخنرانی‌های این بخش است که به ترتیب توسط دکتر حسن مقدس‌زاده، رئیس اداره آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دکتر علیرضا دباغ، مدرس دانشگاه خبر، پژوهشگر و روزنامه‌نگار و دکتر محمدرضا قانع، عضو هیئت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ارایه می‌شود.
 
در پایان وبینار نقش اجتماعی حرفه و کتابخانه‌ها در شرایط بحرانی پس از پرسش و پاسخ، بیانیه همایش توسط دکتر احمد شعبانی، استاد دانشگاه اصفهان قرائت خواهد شد.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این وبینار می‌توانند از وبگاه ilisasrb.ir نحوه شرکت در همایش را جویا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها