دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
راهیابی 17 دانش‌آموز خوزستانی به مرحله نیمه‌نهایی پویش سراسری «با کتاب در خانه»

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راهیابی دانش‌آموزانی از شهرستان‌های اهواز،  بهبهان، رامهرمز و دزفول به مرحله نیمه نهایی پویش سراسری «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مرتضی جمشیدی با اعلام این مطلب افزود: داوری مرحله نیمه نهایی «پویش با کتاب در خانه» در چهار بخش قبل از دبستان، دبستان، متوسطه اول و دوم انجام شد که برگزیدگان در نیمه دوم خردادماه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شوند.
 
وی با اشاره به شرکت کنندگان در مرحله نیمه‌نهایی در استان خوزستان تصریح کرد: از شهرستان بهبهان، یگانه توکلی‌فرد (در مقطع دبستان)، یگانه و نیکا پنجه (هر دو در مقطع دبستان)، از دزفول محمد پورفهیمی (در مقطع متوسطه)، از اهواز ساجده حمدادی (در مقطع دبستان) و از رامهرمز، رها و ریحانه بیگدلی، یاسمن نوذری، ستایش کوهی‌نژاد، ترنم علیپور، روژان مرادی، اسماء سرکاکی و مریم بهبهانی (همگی در مقطع دبستان) و فرخنده بهمن‌پور، مهرانا نصیری، فاطمه طلوعی‌پور و آنیتا رسولی (در مقطع متوسطه) موفق به راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی شدند.
 
جمشیدی، ملاک داوری آثار در مرحله نیمه‌نهایی را، خلاقیت در اجرا، ارائه الگوی مناسب ترویج کتابخوانی، جذابیت شنیداری و دیداری، حفظ زمان‌بندی مناسب و توجه به گسترش بهداشت فردی و اجتماعی عنوان کرد.
 
پویش «با کتاب در خانه» بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند، به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. همچنین کودکان در این کلیپ‌ها گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها