شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» در خوزستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به پایان کار جشنواره و معرفی برگزیدگان گفت: بیش از ۳۰۰ اثر از ۱۳۰ شاعر و نویسنده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری از سوی داوران مجرب ملی، برگزبدگان هر بخش معرفی شدند.

محمد جوروند ضمن قدردانی از استقبال چشمگیر و قابل توجه شاعران و نویسندگان کشور از این رویداد معنوی و ادبی بیان کرد: خوشبختانه مشارکت استان‌ها در این رویداد بالا بود و بیش از ۲۵ استان کشور از فراخوان جشنواره ملی ذکر استقبال و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی افزود: جشنواره ملی ذکر به همت شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، با هدف ترویج بیش از پیش فریضه نماز و توجه به ادبیات آیینی و دینی در رشته‌های شعر و داستان کوتاه برگزار شد.

این شاعر خوزستانی ادامه داد: اختتامیه جشنواره به صورت زنده از صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس  zekr.99 پخش و یا در قالب یک کلیپ ضبط شده در صفحه جشنواره قرار داده می‌شود.

جوروند ابراز امیدواری کرد: با همت همه دلسوزان به امر نماز و ادبیات دینی و آیینی، برگزاری این رویداد در سال‌های آینده تداوم‌ یابد.

وی در پایان یادآور شد: رویدادهای بی‌شماری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، قرآنی و دینی در ایام شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی با هدف حمایت از پویش‌های هنر در خانه و در خانه بمانیم برگزار شد و یا در حال برگزاری است و سعی ما بر این استوار است تا چراغ فرهنگ و هنر و ادب در این شرایط برای مردم هم چنان روشن باقی بماند.

علی بهرامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر نیز ضمن قدردانی از حمایت‌ها و هدایت‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به معرفی برگزیدگان پرداخت و گفت: هیئت داوران در بخش شعر: امیر علی سلیمانی از همدان، خدا بخش صفادل از خراسان رضوی و محمد علی بیگی از قم را حائز رتبه‌های اول تا سوم دانستند.

بهرامی اضافه کرد: هئیت داوران دربخش داستان: شمسی وفایی از استان کرمانشاه، نسرین تجویدی از استان چهارمحال و بختیاری و معصومه دین محمدی از استان زنجان را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها