پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کتابخانه‌های عمومی تسهیل کننده  آموزش‌های فرهنگی در  جامعه هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در حال حاضر میتوان کتابخانه های عمومی را تسهیل کننده و ارائه دهنده آموزش های فرهنگی در جامعه دانست چرا که این نهاد امروز به پای ثابت حمایت های فرهنگی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی عصر چهارشنبه در دیدار با فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اعلام حمایت از فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان در قزوین بیان کرد: خوشحالیم که طی سالیان گذشته کارکردهای مختلف فرهنگی و اجتماعی از  این نهاد در جامعه مشاهده‌شده است و امروز می‌توانیم بسیاری از آموزش‌های فرهنگی را از مسیر خدمات این نهاد به مردم ارائه کنیم.
وی بیان کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهر با محوریت کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی در حال اجراست که نشان از ظرفیت و توانمندی عظیم موجود در این حوزه در استان قزوین است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اعتلای فرهنگی جامعه قطعاً با رسیدن به سرانه مطالعه مطلوب و افزایش روحیه کتاب‌خوانی در جامعه محقق می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این خصوص عملکرد مثبتی از خود در استان به نمایش گذاشته است.
نعمت اللهی تصریح کرد: یکی از خلأهای موجود در استان‌های کشور در حوزه فرهنگ تک‌روی و فعالیت‌های جزیره ایست که این مشکل در استان قزوین نیز قابل‌مشاهده است ازاین‌رو خود را موظف به حمایت از فعالیت‌های فرهنگی اثربخش در استان می‌دانیم و با تمام توان از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین حمایت می‌کنیم.
وی گفت: قطعاً این همراهی و همسویی در دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌تواند روزهای خوبی را برای استان قزوین رقم بزند و باید بدانیم برای  رسیدن به هدفی واحد باید از موازی کاری جلوگیری کنیم.

کتابخانه‌ها ظرفیت توسعه و تعالی فرهنگی را در جامعه ایجاد کرده‌اند

فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز  در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان،  بیان کرد: استان قزوین از گذشته در تاریخ و تمدن خود جزو استان‌هایی باسابقه دیرینه در حوزه فرهنگ و ادب بوده است و بر خواستن تعداد زیادی از ادیبان و شخصیت‌های برجسته کشور از این سرزمین شاهدی بر این مدعاست.
وی بیان کرد: روحیه کتاب‌خوانی، تعالی فرهنگی و رشد در مردم این شهر وجود دارد و ازاین‌رو برای رسیدن به توسعه در حوزه فرهنگ و ترویج روحیه کتاب‌خوانی در این استان می‌توان از ظرفیت استانی و مردمی نیز بهره‌مند شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  استان قزوین گفت: امروز خوشبختانه بیش از 37 باب کتابخانه عمومی در استان قزوین وجود دارد که همین مسئله ظرفیت خوبی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این استان را فراهم کرده است.
محمد بیگی افزود:  ازاین‌رو ما خود را موظف به اجرای برنامه‌های اثربخش فرهنگی متناسب با نیاز روز در جامعه و متناسب با ظرفیت‌های موجود در بین مردم میدانیم و در مدت شیوع بیماری کرونا نیز تلاش کردیم تا کتاب‌خوانی تعطیل نشود.
وی گفت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی از اقداماتی است که طی این مدت در استان قزوین اجرایی شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر نیز برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت ویژه در استان قزوین در حال پی‌گیری است و قطعاً با برگزاری این جشنواره کتاب‌خوانی پویش عظیم و  همگانی در جامعه برای مطالعه آثار مرتبط بافرهنگ رضوی و سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه ایجاد می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها