سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
پیشرفت 90 درصدی پروژه مرکز فرهنگی سعدی در شیراز

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد پروژه مرکز فرهنگی سعدی با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا 2 ماه دیگر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، استاندار فارس صبح امروز سه‌شنبه 6 خردادماه در بازدید از موزه منطقه‌ای فارس و پروژه مرکز فرهنگی سعدی، با بیان اینکه پروژه یاد شده بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: با بهره‌برداری از مرکز فرهنگی سعدی، شاهد افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در شیراز خواهیم بود.

عنایت‌الله رحیمی همچنین درباره دیگر پروژه‌های فرهنگی شهر شیراز اعلام کرد: برای تکمیل موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای بیش از ۸۵ میلیارد تومان نیاز داریم که اگر اعتبارات لازم تأمین شود تا سال ۱۴۰۰ نسبت به بهره‌برداری از این پروژه‌ها اقدام خواهد شد.
 
به گفته استاندار فارس، با توجه به بودجه سال ۹۹ امیدوار هستیم که با استفاده از ماده ۵۶ بودجه سال آینده نسبت به اخذ تسهیلات از بانک‌ها برای تأمین نقدینگی این پروژه‌ها اقدام شود.
 
رحیمی همچنین در جریان بازدید از پروژه نیمه‌تمام موزه منطقه‌ای استان فارس و موزه مشاهیر، این پروژه‌ها را ازجمله بزرگترین مراکز فرهنگی با بیش از ۶۵ هزار متر مربع زیربنا عنوان کرد و گفت: این پروژه می‌تواند غنای فرهنگی ایران را بیش از گذشته به گردشگران معرفی کند.
 
وی اضافه کرد: موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر و همچنین پروژه فرهنگی آرامگاه سعدی به صورت «bot» در حال ساخت است اما به علت عدم وجود اعتبارات لازم، روند فعالیت ساخت آنان با کندی مواجه شده است.
 
یادآور می‌شود، مرکز فرهنگی سعدی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زیربنای این پروژه که علاوه بر مراکز فرهنگی، مرکز همایش هم به شمار می‌رود بیش از ۲۷۰۰ متر مربع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها