سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
آثار مصطفی خرم‌دل زیربنای محکمی برای پیروان و شاگردان اوست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در پیامی،‌ درگذشت مصطفی خرم دل را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در پیامی،‌ درگذشت مصطفی خرم دل را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون
خبر درگذشت مترجم و مفسّر قرآن کریم استاد مصطفی خرم‌دل که به‌حق از برجسته‌ترین ادبا، قرآن‌پژوهان و اسلام‌شناسان عصر به شمار می‌رود، مایه تأسف و تحسّر گردید. بی‌شک خدمات ارزشمند آن عالم دینی تا بلندای تاریخ در یادها به یادگار مانده و نام مهاباد شهر «انسان‌های هوشمند و با استعداد» را درخشان‌تر از همیشه در اذهان، ثبت خواهد کرد.

اینجانب به الهام از فرمایش رسول اکرم (ص): «موت العالم ثُلمهً فی الاسلام لا تسدّ ما اختلف اللّیل و النَّهار»، اعتقاد راسخ دارم که گذشت شب و روز، هرگز این شکاف و رخنه برجسته را پر نخواهد کرد؛ لیکن زلال افکار و آثار منوَّر و درخشان آن بزرگمرد، جاودانه بوده و زیربنای محکمی برای پیروان و شاگردان آن استاد فرزانه است تا در پژوهش‌های آتی چراغ راه خویش قرار دهند.

علیهذا، ضمن تشکر و امتنان قلبی از کلیه سرورانی که با خانواده آن مرحوم همدردی نموده‌اند، به‌ویژه تقدیر و سپاس از  استاندار فهیم استان آذربایجان‌غربی، جناب دکتر محمدمهدی شهریاری و حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی قریشی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معرز ارومیه، که با پیام‌های محبت‌آمیز خود، دل اصحاب فرهنگ و هنر را خرسند نموده‌اند، ضمن عرض تسلیت صمیمانه به محضر علما، اساتید، شهروندان عزیز و خانواده مکرم و اهل بیت آن مرحوم، امیدوارم غفران و رحمت الهی شامل آن مرحوم مغفور گشته و از مقرّبان بارگاه حضرت احدیّت به شمار آیند.
 
دکتر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها