سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
انتشار کتاب گروس عبدالملکیان در پنگوئن

انتشارات پنگوئن به تازگی دست به انتشار گزیده شعری از گروس عبدالملکیان، شاعر جوان کشورمان به زبان انگلیسی زده است. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گزیده شعر گروس عبدالملکیان در نشر پنگوئن، یکی از مهمترین و معتبرترین ناشران ادبیات جهان به چاپ رسیده است. این مجموعه شعر با عنوان Lean against this late hour (تکیه دادن به دیروقت)، گزیده‌ای از کتاب‌های «پرنده پنهان»، «رنگ‌‌های رفته‌ی دنیا»، «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند»، «حفره‌ها» و «پذیرفتن» است. 

این مجموعه از سوی احمد نادعلی‌زاده، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری و استاد دانشگاه اورگان و ایدرا نووی، شاعر، نویسنده و مترجم امریکایی به انگلیسی ترجمه شده است. کتاب «تکیه دادن به دیروقت» شامل ۵۳ شعر از گروس عبدالملکیان است که در ۱۴۸ صفحه به چاپ رسیده است. 
 

نشر پنگوئن هم‌زمان با انتشار این کتاب، نسخه صوتی آن را نیز منتشر کرده‌ است. این کتاب برای اولین بار در خانه شعر آمریکا، واقع در نیویورک رونمایی شد.

در ادامه فرازهایی از مقالات و یادداشت‌هایی را که درباره این کتاب نوشته شده است می‌خوانید:

Book Page:
«مجموعه شعر شاعر مطرح ايرانی كه بايد روی هر ميز، كنار هر تختخواب، در سيلابس‌های دانشگاهی و ليست نامزدهای نهايی جوايز جهانی حضور داشته باشد.»

Library Journal:
«نخستین اثر تاثيرگذار شاعر ایرانی در امريكا كه اشعارش تاییدی جهانی می‌طلبد.»

Michigan Quarterly review:
«صدای قدرتمند اين شاعر فوق‌العاده شاید در دنیای امروز بيش از هر زمان ديگری شنیدنی باشد.»

پیش از این انتشارات پنگوئن از شعر فارسی، تنها به انتشار آثار کلاسیک از جمله ترجمه‌ شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ، مولانا و عطار پرداخته بود و این برای نخستین بار است که کتابی از شاعران معاصر ایران به انگلیسی ترجمه و در این نشر منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    بسیار عالی . اشعار زیبایشان سزاوار خوانده شدن به هر زبانی است
  • آخه! ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    آخه گروس عبدالملکیان... شما کسانی که به خیال آموختن شعر نزدتان راهی می شوند را پی نخودهای سیاه نفرست و پس از پایان دوره نگو که حالا باز هم بیایید، از این نمایش ها پیشکش... خیلی ها بیگ لایک بزرگتر از پنگوئن را هم به جیب بارانی شان زدند و پزش را پیش ما دادند، اما اکنون نام و نشانی ازشان نیست. شما که جای خود داری...
    • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      حسودی آدم را نابود می‌کند آخه...
    • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      جمع کنید این حرفا رو. نشر پنگوءن هم حتما با مافیا در تماسه!!!! بزرگی یک نفر و موفقیت هاشو بپذیرید تا روزی نوبت شما هم برسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها