یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تندیس فردوسی در جای خود آرام گرفت

بعد از گذشت یک هفته از بحث‌های مختلف پیرامون جابه‌جایی نابهنگام مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی در قزوین، با حضور اعضای شورای شهر قزوین تندیس فردوسی در جای خود آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، در حالی که طی هفته گذشته خبرها و بحث‌های مختلفی پیرامون تخریب مجسمه فردوسی در ابتدای خیابان فردوسی شمالی قزوین، یا به عبارتی در میانه «پاتوق محله» فردوسی در بین اهالی این شهر درگرفته بود، با نصب دوباره تندیس فردوسی در جایگاه جدید، این بحث‌ها فروکش کرد.

مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی، حالا سال‌هاست از ساکنین قدیمی خیابان فردوسی شمالی محسوب می‌شود؛  مجسمه‌ای که تنها چند ساعت نبود آن در مکان معروف حسابی خبرساز شد و مجموعه شهرداری و شورای شهر قزوین را مجبور به پاسخگویی کرد.
 

سیده مهدیه قافله‌باشی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا اطمینان خاطر داده بود که مجسمه صحیح و سلامت است و تخریب پایه مجسمه به منظور ساخت پایه جدید و انتقال مجسمه از حاشیه پارک محله به میانه پاتوق، انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مردم اطمینان داده بود که کمتر از 10 روز دیگر مجسمه در جای جدید خود نصب می‌شود.

با همه حواشی ایجاد شده در شهر قزوین، حالا خیال دوستداران ادبیات در این شهر با نصب دوباره تندیس فردوسی در جای جدید خود راحت شده است. در آخرین روزهای هفته گذشته با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران حوزه شهری در قزوین، تندیس حکیم ابوالقاسم فردوسی در میانه پاتوق فردوسی و در جای جدید خود آرام گرفت.
 

مهدیه قافله باشی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین نیز در این خصوص گفت: خوشحالیم که مردم استان در مباحث فرهنگی حساس هستند و نسبت به اتفاقات رخ داده در استان واکنش نشان دادند که این مسئله نشان از دقت نظر مردم استان است.

وی بیان کرد: مجسمه فردوسی دوباره صحیح و سلامت در جای خود نصب شد و قطعا به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که مجموعه مدیریت شهری بیش از هر زمان دیگری برای تعالی فرهنگ و احترام به بزرگان این مرز و بوم پای کار ایستاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها