شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
«بهارانه کتاب» دوستداران یار مهربان را دوباره به کتابفروشی‌ها کشاند

همزمان با برپایی طرح بهارانه کتاب 99، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از کتابفروشی جنگل در شهرستان گرگان بازدید کرد و با مدیر آن به گفت‌وگو نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان صبح امروز شنبه 27 اردیبهشت‌ماه از کتاب فروشی جنگل در شهرستان گرگان بازدید کرد.

وی در این دیدار ضمن قدردانی و حضور فعال این کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب 99، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا جامعه فرهنگ و هنر و رسانه آسیب‌های جدی دیده‌اند که متاسفانه این آسیب شامل حوزه نشر و کتاب شده است، اما با درایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل موسسه خانه کتاب، طرح بهارانه کتاب 99 اجرا شد تا خلاء‌های به وجود آمده کمی ترمیم شود که خوشبختانه شاهد استقبال مخاطبان از این طرح هستیم.

کشمیری در ادامه با اشاره به برخی پویش‌های خودجوش اهالی فرهنگ و هنر در استان گلستان در حوزه کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی، درباره طرح بهارانه کتاب 99، گفت: در این طرح تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا است و به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه از سوی کتابفروشی‌ها را شاهد هستیم.

در ادامه دیدار محمد ملکی مدیر کتابفروشی جنگل نیز ضمن قدردانی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و بعضا تعطیلی‌های صورت گرفته کاهش تقاضای خرید را داشته‌ایم اما خوشبختانه با آغاز این طرح دوباره شاهد حضور دوستداران کتاب در کتابفروشی هستیم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن طرح بهارانه کتاب 99، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان از مشاغل فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا ویروس حمایت کنند و این حمایت به‌صورت مقطعی نباشد و ادامه داشته باشد.

ملکی با اشاره به اینکه شاید میزان استقبال مردم نسبت به دوره‌های پیشین برپایی طرح کمی متفاوت بوده است، گفت: با این حال مخاطبان کتاب و کتابخوانی به طرق مختلف کتاب‌های مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

یادآوری می‌شود، طرح بهارانه کتاب 99 در 11 کتابفروشی در استان گلستان و در شهرهای گرگان، گنبد و کُردکوی از 20 تا 30 اردیبهشت‌ماه برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها