چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
دومین كتابخانه قدیمی آذربایجان غربی در گیر و دار تخریب و بازسازی!

رئيس انجمن كتابخانه‌های عمومی شهرستان سردشت، گفت: متاسفانه با وجود پيگيری‌های متعدد هنوز پروژه تخریب و بازسازی كتابخانه ابن سینا در این شهرستان به مرحله اجرا نرسيده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اقصی نخشی‌پور، فرماندار و رئیس انجمن كتابخانه‌های عمومی شهرستان سردشت، در اولین جلسه این انجمن در سال جاری، گفت: كتابخانه عمومی ابن سینا كه زمان تاسیس آن به سال 1342 برمی‌گردد، دومین كتابخانه قدیمی استان آذربایجان غربی است بوده و این نشان از توجه مردم فرهیخته این شهرستان از قدیم‌الایام به كتاب و كتابخوانی دارد.

وی در ادامه به اعتبارت پروژه تخریب و بازسازی كتابخانه ابن سینا از سال 96 تا سال 98 اشاره كرد و افزود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز پروژه این كتابخانه به مرحله اجرا نرسیده است و این موضوع باید از طریق مدیركل راه و شهرسازی استان پیگیری شود.

نخشی‌پور از مسئولین درخواست كرد تا با جدیت در این امر، اداره كل كتابخانه‌های عمومی را در رسیدن به نقطه مطلوب یاری كنند.
 

در ادامه این جلسه خدیجه معصومی، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، به آیین‌نامه‌ها و قوانین مالی نهاد كتابخانه‌های عمومی اشاره كرد و افزود: شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت كتابخانه‌های عمومی دخیل هستند.

وی خواستار مساعدت ارگان‌های دخیل برای تسریع در روند ساخت و بازسازی كتابخانه‌های عمومی فرسوده به ویژه كتابخانه عمومی ابن‌سینا در شهرستان سردشت شد. 

معصومی در ادامه سخنان با بیان اینکه با وجود تعطیلی كتابخانه‌های عمومی فعالیت‌های كتابخوانی و كتابخانه‌ها از طریق فضای مجازی ادامه دارد، گفت: در چند هفته اخیر مسئولان نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور با پیش‌بینی راهكارهای مختلف و در نظر گرفتن پروتكل‌های بهداشتی و پس از اطمینان از حفظ سلامتی اعضا و كتابداران، پیگیر بازگشایی كتابخانه‌های عمومی سراسر كشور هستند تا مطابق مقررات و ضوابط ستاد ملی كرونا، خدمات حضوری به مراجعان از سر گرفته شود.


ناصر خدایاری، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی هم در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت سلامت روان در توسعه فرهنگ جامعه، جهت پیگیری روند بازسازی كتابخانه ابن سینا قول مساعد داد.

پیگیری تغییر نقشه كتابخانه ابن‌سینا  از طریق اداره راه وشهرسازی با نظر نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، واگذاری تخریب و بازسازی ساختمان این كتابخانه به پیمانكار، پیگیری احداث كتابخانه و مجتمع فرهنگی در شهرهای ربط و میرآباد، پیگیری روند ساخت كتابخانه نیمه‌تمام شهر نلاس، پیگیری موضوع پرداخت سهم نیم درصد شهرداری‌ها به كتابخانه‌های عمومی، واگذاری اتاقی برای رئیس اداره كتابخانه‌های سردشت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت انجام امورات اداری و پیگیری انتقال موقت كتابخانه ابن‌سینا از محل كنونی به ساختمان اداره تبلیغات اسلامی تا زمان بازسازی كتابخانه از مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها