دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
مشارکت پنج کتابفروشی استان قزوین در «بهارانه کتاب»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پنج کتابفروشی این استان در سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «بهارانه کتاب» شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، محمدحسین اسماعیلی با بیان اینکه این طرح با مشارکت ۵ کتابفروشی قزوین همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در استان آغاز شده است، افزود: طرح بهارانه کتاب تا سه‌شنبه سی‌ام اردیبهشت در کتابفروشی‌های عضو طرح در این استان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب ‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند و سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی افزود: کتابفروشی‌های که در این طرح شرکت کردند شامل فروشگاه پویا کتاب در میدان عدل، سراج در خیابان نادری جنوبی، شهر کتاب در بلوار نخبگان، هنر و کتاب در خیابان فردوسی و کتابسرای علامه ور چهارراه نادری است.

این مقام مسئول ادامه داد: در «بهارانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

اسماعیلی افزود: با اجرای طرح بهارانه کتاب در ماه پر برکت مهمانی خدا، با پرداخت یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان که در دوران شیوع کرونا دچار رکود در کسب و کار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها نیز باشیم. این طرح با مشارکت وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران و خانه کتاب برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها