دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
پایان بلاتکلیفی کتابخانه شهر قصابه

کتابخانه عمومی شهر قصابه از توابع مشگین‌شهر، پس از 10 سال بلاتکلیفی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، کلنگ نهمین کتابخانه عمومی شهرستان مشگین‌شهر با حضور جمعی از مسئولان، در شهر قصابه به زمین زده شد.‌

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: با افزوده شدن شهرهای جدید به این استان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ زمین و احداث کتابخانه‌ عمومی در آنها به اولویت ما بدل شده است و بنا داریم فضای مطالعاتی این مناطق را توسعه دهیم.

وی افزود: با هدف توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در شهرهای جدید و روستاهای پرجمعیت، 5 پروژه کتابخانه‌ای در حال احداث داریم که دو باب از آنها تکمیل شده و در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

رضاقلیزاده تصریح کرد: برای احداث کتابخانه قصابه 300 مترمربع زمین از سوی شهرداری اختصاص یافته و 10 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت و تکمیل آن برآورد شده است که از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها تأمین خواهد شد.
 

وی در جریان گفت‌و‌گو با فرماندار مشگین‌شهر نیز بر برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات انجمن شهرستان و تبادل نظر به منظور تسریع در پرداخت نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌های مشگین‌شهر و شهرهای تابعه تأکید کرد و خواستار حمایت فرماندار از این برنامه‌ها شد.

اکبر صمدی، فرماندار مشگین‌شهر نیز ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌های مجازی کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در شرایط کنونی، در خصوص پیگیری مطالبات کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌های شهرستان و همچنین تخصیص اعتبار مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قول مساعد داد.

یادآوری می‌شود، زمینی که قرار بود شهرداری در قبال تخریب کتابخانه قدیمی و ساخت پاساژ ۹ دی به کتابخانه عمومی مشکین‌شهر واگذار کند، متعلق به مسکن و شهرسازی بوده و در واقع شهرداری واگذاری مالکیت غیر کرده بود که به گفته صمدی، مسئولان وقت بدون بررسی مالکیت زمین و ابعاد حقوقی آن صورت‌جلسه‌ای را امضا و پروژه را 10 سال بلاتکلیف گذاشتند.

اضافه می‌شود استان اردبیل در حال حاضر 80 کتابخانه‌ عمومی و مشارکتی فعال دارد که از این تعداد 17 باب به صورت مشارکتی و 63 باب نیز به صورت مستقیم توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اداره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها