دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
مشارکت مجازی اما پُررنگ موسسات قرآنی خوزستان در ماه رمضان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: موسسات قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان به ختم و آموزش قرآن و مشاوره‌های قرآنی مشغول هستند و در این ماه پر خیر و برکت فعالیت خود را در فضای مجازی بیش از پیش و پررنگ‌تر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، حسین لازم سعیدی با اشاره به فعالیت موسسات قرآن و عترت در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: 20 موسسه قرآن و عترت از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالیت چشمگیری در سطح استان داشته‌اند که ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به تولید و توزیع ماسک، برگزاری مسابقات قرآنی با محوریت شهید سردار سلیمانی، مشاوره و آموزش‌های قرآنی شامل حفظ، قرائت و آموزش‌های ابتدایی به‌صورت مجازی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: موسساتی هم که مدیران آنها از قاریان و اساتید برجسته قرآنی بودند، در این ایام به برگزاری محافل قرآنی از جمله تواشیح، ابتهال و قرائت قرآن در فضای مجازی پرداختند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نمایشگاه قرآن و عترت اشاره و تصریح کرد: هر ساله ما در ماه مبارک رمضان نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت را با ارائه آثار متنوع قرآنی با حضور ناشران قرآنی، مفاخر، قاریان برجسته کشوری و استانی برگزار می‌کردیم که امسال متاسفانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این رویداد بزرگ در سراسر کشور برگزار نشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت که نمایشگاه قرآن و عترت امسال به‌صورت مجازی برگزار شود که این امر مستلزم برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سطح استان بود که متاسفانه محقق نشد.

لازم سعیدی تصریح کرد: در حال رایزنی و پیگیری هستیم که ان‌شاء‌الله در سال‌های آینده همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به‌صورت حضوری، مردم بتوانند به‌صورت مجازی نیز از این نمایشگاه خرید کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها