یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
فارس به استقبال «بهارانه کتاب» رفت

طرح بهارانه کتاب 99 همزمان با سراسر کشور در 45 کتابفروشی استان فارس آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، از نخستین ساعات صبح دیروز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه که بهارانه کتاب آغاز به‌کار کرد، 37 کتابفروشی در شیراز و 8 کتابفروشی در دیگر شهرهای استان فارس به استقبال مخاطبان یار مهربان رفتند.

این در حالی است که در ساعت‌های نخست طرح، کتابفروشی کلبه کتاب جهرم در میان 4 کتابفروشی فعال قرار داشت و به مرور تا ظهر این جایگاه به کتابفروشی شهید مطهری شیراز اختصاص یافت.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به خبرنگار ایبنا گفت: با وجود اینکه خرید غیرحضوری مدتی است امکان ارتباط مستقیم مخاطب با کتاب را کاهش داده، اما نمودار فروش نشان می‌دهد استان فارس توانسته است در جذب مشتری کتاب به واسطه طرح یادشده موفق باشد.

مهدی امیدبخش، افزود: در شیراز بسیاری از کتابفروشی‌هایی که سابقه حضور در طرح‌های گذشته را داشتند، دوباره به بهارانه کتاب پیوستند و شهرستان‌ها نیز استقبال خوبی از آن به عمل آوردند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: علاقه‌مندان به کتاب با چنین طرحی می‌توانند ضمن برخورداری از تخفیف دیگر چشم به راه نمایشگاه استانی نباشند و نیاز خود را زودتر از موعد نمایشگاه برطرف سازند.

به گفته امیدبخش، برخی کتابفروشی‌ها دست به ابتکارهایی در زمینه جذب مشتری زدند و با استفاده از پیک رایگان و صفحات مجازی که دارند، این امکان را به مخاطب دادند تا کتاب را با فراغ بال انتخاب کنند.

یادآور می‌شود، مدت زمان تسویه حساب طرح بهارانه کتاب ۹۹ دو هفته پس از پایان طرح است و  کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتاب‌فروشان خواهد بود و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ فارس بر طرح نظارت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها