شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
مشارکت 70 کتابفروشی خراسان رضوی در بهارانه کتاب 99

خراسان رضوی با 70 کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب 99 که از 20 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، حاضر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: حمایت از صنعت نشر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل فعالیت‌های متنوعی است که بخشی از آن‌ها طبق آیین‌نامه نشر مصوب هیات وزیران و ذیل برنامه پنجم توسعه کشور انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

تحفه‌گر افزود: در این طرح، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت‌نام می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند و موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در ادامه طرح‌های تابستانه و پاییزه کتاب، طرح بهارانه ۹۹ نیز از امروز شنبه بیستم اردیبهشت ماه، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام آغاز شده و تا سهشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا یادآور شد: به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود، همچنین، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

تحفه‌گر با بیان اینکه در این دوره از طرح «بهارانه کتاب ۹۹» سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان است، اضافه کرد: خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اضافه کرد: در این طرح، امکانی فراهم شده تا کتاب‌فروشان در تأمین بخشی از یارانه مشارکت داشته باشند و بعد از پایان بخشی از یارانه در نظر گرفته شده برای آن‌ها، در تأمین ۵۰ درصد یارانه مشارکت کنند.

وی همچنین گفت: مدت زمان تسویه حساب طرح بهارانه کتاب ۹۹ دو هفته پس از پایان طرح است و  کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتاب‌فروشان خواهد بود و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ نیز بر طرح نظارت خواهد کرد.

کتاب‌فروشان عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تأیید شرکت در طرح بهارانه کتاب ۹۹ به ثبت‌نام مجدد نیاز ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

وی افزود: مشارکت مجازی، بیشتر برای کتابفروشی‌های بزرگ است که صف‌های طولانی را در دوره‌های قبل تجربه کرده‌اند، بنابراین کتابفروشی‌های کوچک همانند دوره‌های قبل می‌توانند فروش فیزیکی نیز داشته باشند. 

وی با بیان اینکه تا کنون 70 کتابفروشی در خراسان رضوی در این طرح ثبت نام کردند، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در ماه پُربرکت مهمانی خدا، علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان که در دوران شیوع این بیماری دچار رکود در کسب و کار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها باشیم.

معاون فرهنگی ورسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی از اجرای این طرح در استان، اظهار امیدواری کرد و گفت: با توجه به استقبال  علاقمندان به کتاب در دو دوره گذشته که بیشترین فروش کتاب و کتابفروشی برتر را در دو طرح یازده‌هم و دوازدهم در سطح کشور داشتیم، امیدواریم شاهد استقبال از طرح در این دوره هم باشیم.

اجرای طرح «بهارانه کتاب 99‌» در نیشابور
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «بهارانه کتاب ۹۹» با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» با عضویت بیش از 700 کتابفروشی از سراسر کشور از شنبه ۲۰ اردیبهشت، همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا سه شنبه ۳۰ اردیبهشت در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور افزود: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در نیشابور نیز برای استفاده از طرح «بهارانه کتاب 99» می‌توانند به کتابفروشی «نشر دانش» واقع در خیابان شهید جعفری (راه آهن) روبه‌روی اداره ثبت اسناد مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها